י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

סדקים ב'אגודת ישראל'? בעלזא מרככת עמדות

בטאונה השבועי של חסידות בעלזא, 'המחנה החרדי', דיווח על ישיבת ה'מועצת' החסידית מהשבוע שעבר, כשהוא מרכך את הטון מול חוק הגיוס החדש - מה שעורר חששות לסדקים בעמדת 'אגודת ישראל' בנושא

מימין: שער 'המחנה החרדי', משמאל: גפני ורובינשטיין אצל הרבי
מימין: שער 'המחנה החרדי', משמאל: גפני ורובינשטיין אצל הרבי



בצל המאבק העיקש בתוך סיעת 'יהדות התורה' סביב ההצבעה על חוק הגיוס, כאשר מצד אחד עומדת החלטת מועצת גדולי התורה החסידית, להתנגד ולפרוש מהממשלה כאשר חוק הגיוס יעבור, ומנגד: עמדת 'דגל התורה', שרבניה וח"כיה מרמזים על תמיכה בחוק - עמדת בעלזא מתגמשת, בפרסום בביטאון החסידות 'המחנה החרדי'.

בכותרת העיתון השבועי של החסידות, דווח כי נעשים "מאמצים להציג עמדה אחידה המוסכמת על כלל גדולי ישראל מכל החוגים והעדות".

בכתבה נכתב כי: "לקראת תחילת חקיקת החוק להסדרת מעמד בני הישיבות, נעשים בימים אלה מאמצים ללכד את השורות בקרב הנהגת היהדות הנאמנה, ולהציג בפני מקבלי ההחלטות בשלטון עמדה אחידה המוסכמת על כלל גדולי ישראל מכל החוגים והעדות".

כתב העיתון דיווח על ישיבת ה'מועצת' החסידית, וכתב כי: "בסוף השבוע שעבר התכנסו חברי מועצת גדולי התורה שליט"א, כדי לדון במשמעות החוק החדש והחליטו שלא להסכים לאישור החוק במתכונתו הנוכחית". בעיתון לא הזכירו את החלטת ה'מועצת' המפורשת להתנגד לחוק ולפרוש מהקואליציה לכשיעבור ללא תמיכתם.

מאחורי עמדת בעלזא עומדת פגישת חה"כ גפני, יחד עם מזכיר מועצת גדולי התורה הרב אברהם רובינשטיין, שנועדו אמש עם האדמו"ר מבעלזא והציגו את עמדתם בפני הרבי - שלא השתתף בכינוס ה'מועצת' בשבוע שעבר.

נציין, כי מדובר בשליחות של רבני 'דגל', הגר"ג אדלשטיין והגר"ח קנייבסקי, שביקשו לאחד את הסיעות תחת עמדה אחת.
המחנה החרדי אגודת ישראל חוק הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד