י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

המטוס נוחת לפני שבת? בית מלון מוקם לראשונה בסמוך לנתב"ג

עיריית לוד ומשרד התיירות מקימים בית מלון חדש בסמוך לנמל התעופה בן גוריון, שיענה על הצורך של נוסעים הנוחתים בסמוך לשבת וזקוקים למקום לינה במהלך היום הקדוש

צילום:משה שי, פלאש 90
צילום:משה שי, פלאש 90

 


מאות תושבים דתיים וחרדים היו שותפים לאורך השנים לדרמה אישית, כאשר המטוסים שבהם טסו נחתו סמוך מאוד לכניסת השבת, ונאלצו להעביר את השבת בשדה התעופה, או ביישובים הסמוכים אליו.

כעת, כך נראה, מגיע הפתרון: עיריית לוד, בשיתוף פעולה עם משרד התיירות, יוזמים את הקמתו של בית מלון חדש, שיוכל לענות על החוסר הגדול הקיים בתחום. מעתה, כל מי שיקלע לסיטואציה לא נעימה שכזו, יוכל למצוא מקום לינה מסודר קרוב מאוד לשדה התעופה מחד, ומרחק הליכה של כחצי שעה מקהילת חב"ד הגדולה הנמצאת בכניסה ללוד.

מי שדחף את הרעיון היה מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור, השופט (בדימ') יוסף חיים שפירא, שהשתתף בביקור בלוד יחד עם צוות משרדו כאורחיהם של ראש העיר עו"ד יאיר רביבו והנהלת העירייה. את רשמיו מהביקור שלח מבקר המדינה לשר האוצר משה כחלון, שר הפנים אריה דרעי, שר החינוך נפתלי בנט ולשר התיירות יריב לוין.

"סיור זה היה מרתק הואיל ומדובר, כידוע, בעיר אשר מצד אחד ממוקמת בטבורה של מדינת ישראל – בהצטלבות צירי התנועה המרכזיים ביותר במדינה... בהקשר זה אציין שתמהתי על כך שעדיין אין בעיר לוד אף בית מלון חרף קרבתה לשדה התעופה בינלאומי של ישראל".

שר התיירות יריב לוין, שהיה כאמור בין המכותבים, השיב למכתו של מבקר המדינה: "אני בהחלט שותף לעמדה שיש לעיר בלוד פוטנציאל להקמת בית מלון, בשים לב למיקומה המרכזי בסמוך לדרכים ראשיות ובסמוך לשדה התעופה. לשמחתי מצאתי בראש עיריית לוד מר יאיר רביבו שותף מלא לראיה זו, תוך שישנה נכונות לעשות כל מאמץ להביא לכך שבית מלון אכן יוקם בעיר".

לאחר ביקורו של שר התיירות יריב לוין בלוד לקידום העניין, אמר ראש העיר, עו"ד יאיר רביבו, כי: "אחת ההחלטות האסטרטגיות שלנו היא להפוך את לוד מעצמה תיירותית, בהיותה אחת הערים העתיקות ביותר בארץ אשר היוותה את עורק התנועה העיקרי של ארץ ישראל. לא רבים יודעים אבל לאחר חורבן הבית, לוד היתה המקום השני בחשיבותו התורנית אחרי 'יבנה וחכמיה', ובמשך כשישים שנה אף החליפה את יבנה והיתה לעיר הבירה התורנית בארץ. בשל קרבתה של לוד לנמל התעופה הבינלאומי שלנו, אני משוכנע שקיימת הצדקה כלכלית להקמת מלון קטן בלוד שישמש את התיירות הנכנסת והיוצאת מישראל. נעבוד בתיאום ובשיתוף משרד התיירות לקדם את הפרויקט החשוב".

נתב"ג בית מלון עיריית לוד משרד התיירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד