י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הקרב על הסוכנות היהודית: הרצוג מול שטייניץ ראש בראש

התפקיד הנחשק מגיע לידי הכרעה, אך נתניהו לא מרוצה מהתוצאה ומבקש מחברי הוועדה לראיין קודם את מקורבו השר שטייניץ, ולשקול את הכרעתם מחדש ואיך הבחירה תשפיע על החרדים?

הרצוג ושטייניץ במליאת הכנסת. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
הרצוג ושטייניץ במליאת הכנסת. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



בימים הקרובים צפוי יו"ר הסוכנות היהודית נתן שרנסקי, לסיים את תפקידו, אחרי 9 שנים, אך נכון לעכשיו עדין לא נמצא לו מחליף מוסכם.

אמש (רביעי), התכנסו 10 מחבר הנאמנים של הסוכנות היהודית, שהם אלו הממליצים לראש הממשלה נתניהו על מועמדם לתפקיד והכריעו ברוב קולות כי ימליצו לנתניהו על יצחק הרצוג לתפקיד יו"ר הסוכנות.

אלא, שנתניהו מסרב לקבל את ההמלצות ודורש מחבר הנאמנים לפגוש לפני ההכרעה הסופית, גם את חבר מפלגתו ומקורבו שר האנרגיה והמים יובל שטייניץ ולהצביע מחדש על החלטתם לאחר שיראיינו גם אותו.

יצוין, כי תפקיד יו"ר הסוכנות היהודית הוא תפקיד נחשק ויש לו משמעות גם כלפי המגזר החרדי, בפרט בתקופה בה הרפורמים מרימים ראש ופועלים ללא לאות בזירות שונות במטרה לקבל הכרה, ומי שאחראי בזירות רבות ומייצג את עמדותיהם הוא יו"ר הסוכנות היהודית, המשמש גם כנציגם בוועדות רבות בעלות משמעות לעם היהודי.

ההערכה היא, שכבר בתחילת השבוע הבעל"ט, תתקבל ההכרעה הסופית, מי יעמוד בראשות הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג או יובל שטייניץ.

בתוך כך, הבוקר נשאל שטייניץ במהלך ראיון לרשת ב', על החלטת ועדת המינויים של הסוכנות היהודית, להמליץ על ח"כ בוז'י הרצוג ולא עליו - לתפקיד יו"ר הסוכנות: "לא הייתי מועמד ולא הציעו לי את התפקיד". הבהיר שטייניץ והוסיף, "לא נפגשתי עם ועדת המינויים של הסוכנות. אם יציעו לי את התפקיד אשקול זאת ברצינות ובכובד ראש".
הסוכנות היהודית יובל שטייניץ יצחק הרצוג בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד