י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מי שהיה מס' 2 ב'יש עתיד' מפתיע ותוקף את חבריו: "צביעות"

כשנתיים וחצי לאחר שעזב את הפוליטיקה, שר החינוך לשעבר מטעם 'יש עתיד' מכה על חטא בטור שמפרסם הבוקר ב'ידיעות': "להתעסק רק בחרדים, להפקיר את שאלת הערבים — זה מעשה לא ראוי, מבחינה לאומית ומוסרית" מעניין מה יהיה ללפיד לומר על זה

פירון. צילום: מארק ניימן, לע''מ
פירון. צילום: מארק ניימן, לע''מ



מספר 2 לשעבר של יאיר לפיד מתוודה: "חוק הגיוס של יש עתיד - הריח בצדק סוג של רדיפה".

כאשר חוק הגיוס עולה לדיון מחודש ומביא לכותרות מפוצצות, יוצא הבוקר (חמישי) מי שהיה מב' 2 של יאיר לפיד, שי פירון, מי ששימש בממשלה הקודמת כשר החינוך מטעם מפלגת 'יש עתיד', בוידוי אישי וטעון, כי חוק הגיוס של 'יש עתיד' היה "מעשה לא ראוי".

בטור שפירסם פירון ב'ידיעות אחרונות' שעסק בחוק הגיוס, הוא התייחס לחוק החדש וכתב "המתווה החדש של שוויון בנטל הוא מעשה מחשבה וירטואוזי של מי שרוצה לתת מענה לבג"ץ על חשבון פצעי החברה הישראלית. זהו פתרון של הישרדות פוליטית על חשבון סכסוך לאומי פנימי עמוק שיעבור לדורות הבאים. זהו פצע חברתי המאיים לפרק אותנו".

פירון הפתיע וכתב וידוי אישי, "ייאמר מראש: טענותיי הן לא רק למתווה של משרד הביטחון, אלא גם לחוק השוויון בנטל שהובילה מפלגת יש עתיד שבה הייתי חבר. גם שם העיסוק בחרדים וההתעלמות מהערבים הריח — בצדק — סוג של רדיפה". לדברי פירון, "להתעסק רק בחרדים, להפקיר את שאלת הערבים — זה מעשה לא ראוי, מבחינה לאומית ומוסרית. להתעסק ב"מכסות" שאיש לא מתכוון לאכוף, לחוקק אותיות מתות שאין בינן ובין המציאות ולא כלום — זה עוול לאומי".

"צריך לומר את האמת". כותב פירון, "לא רק לימוד תורה מניע את החברה החרדית. אני תומך בלימוד תורה כאורח חיים למתאימים לכך, ומעז לומר שזה יעד לאומי. לשמר את המסורת היהודית, להעמיק בהגות, בהלכה, בתלמוד ובתנ"ך — זו משימה שאין לוותר עליה. אבל לומר שכולם צריכים ללמוד תורה יום שלם במשך שנים, זה כמו לומר שכולם צריכים ללמוד רפואה. לימוד תורה מצריך כישרון, התמדה, ויכולות שאין לכל אחד רק מעצם הגדרתו כחרדי".

פירון מסביר כי, "מה שמניע את החברה החרדית זה הפחד מהמפגש עם החברה הישראלית. הישיבות, מקום ראוי, חשוב והיסטורי, הפכו לעיר מקלט המגינה על השוכנים בה ממפגש עם הישראליות. כך, צעירים רבים חשים בתסכול: הם לא מסוגלים ללמוד יום שלם, ולא יכולים לצאת לעבוד".

בממשך דבריו מנסה פירון לגעת בנקודה שבה החרדים חוששים מגיוס וכותב כי, "הסיפור הוא לא מכסות, מספרים ופטורים. עתידה של ישראל עומד למבחן דרמטי. האם נצליח לגבש עקרונות של זהות משותפת? האם נשכיל ליצור חברה המכבדת את אמונותיו של האחר מבלי לוותר על ערכים משותפים?".

לדברי פירון, "הוויתור הגורף על שירות של ערבים וחרדים, הוא ויתור על העתיד המשותף. כולם מבינים את זה חוץ ממי שרוצים לשרוד פוליטית. הדרך הראויה היא לפתוח בהידברות ישראלית".
שי פירון חוק הגיוס יש עתיד גיוס חרדים ערבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד