י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

ה'קול קורא' שנגנז וזעזע את הפלג הירושלמי

ההקלטה הדרמטית שנחשפה ב'בחדרי חרדים' עוררה סערה ב'פלג הירושלמי' • כעת אנו חושפים את הנוסח הגנוז של ה'קול קורא' שגיבש חבר המועצת התוקף ואת הסיפור המלא מאחורי ההתבטאויות החריפות נגד "העסקנים" תלמידי הגר"ש אויערבך

הגרב"צ בורדינאנסקי. צילום: שוקי לרר
הגרב"צ בורדינאנסקי. צילום: שוקי לרר



הסערה בפלג הירושלמי: אמש נחשף ב'בחדרי חרדים' הקלטה דרמטית בה נשמע חבר מועצת גדולי עולם התורה, הגאון רבי בן ציון בורדיאנסקי, כשהוא מתלונן על כך שאין 'מועצת' וכי 'העסקנים' סבורים שהם יודעים את דעתו של ראש הישיבה הגר"ש אויערבך זצ"ל.

בהקלטה שנחשפה ב'בחדרי חרדים', נשמע הרב בורדיאנסקי אומר כי "זה כל חבורת העסקנים, שהם חושבים שהם יודעים את דעתו של מרן וזהו. ולכן אסור לי להגיד, כי זה יכול לשבור את הציבור. ואנחנו עכשיו בשלב שמתחבטים מה לעשות. לא רוצים לשבור את הציבור, אז מתחבטים מה לעשות".

ההקלטה המסעירה - האזינו באדיבות ה'קו החרדי'.

בעקבות פרסום ההקלטה הדרמטית, הפלג הירושלמי סער ורבים ניסו לעלות על שולחנם את 'מאחורי הקלעים' שהובילו את חבר המועצת לאותה שורת התבטאויות חריגות. בדיקת 'בחדרי חרדים' העלתה כי מה שגרם לחבר המועצת להעביר ביקורת נוקבת כל כך נגד עסקני הפלג הירושלמי, הוא גירסת ה'קול קורא' שתוכננה לצאת לאוויר העולם - מיד לאחר ישיבת מועצת גדולי עולם התורה האחרונה שהתקיימה לפני פחות מחודש ימים.

גם בדבריו בהקלטה, מזכיר הרב בורדיאנסקי את ה'קול קורא', אך טוען כי "הוא כבר יצא", כשהוא מכוון ל'קול קורא' שהתפרסם בעיתון 'הפלס' ביום שישי האחרון, שם נכתבה קריאה בשם מועצת גדולי עולם התורה לאסור את ההתייצבות בלשכות הגיוס כפי שהורה הגר"ש אויערבך זצ"ל.

אולם, 'בחדרי חרדים' חושף בפרסום ראשון, כי לגירסת ה'קול קורא' שפורסמה, קדמה גירסה אחרת אותה ניסח וכתב הרב בורדיאנסקי בעצמו, ועליה ניסה להחתים גם את שאר רבני המועצת, אך נתקל בהתנגדות מוחלטת מצד כלל הרבנים.

בגירסת ה'קול קורא' של הרב בורדיאנסקי לא הופיע האיסור להתייצב בלשכות הגיוס, אלא שוגרה ברכה מינורית עבור תלמידי הישיבות שלא מתייצבים בלשכות הגיוס.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי ההתנגדות העזה מצד רבני המועצת כללה את הגאב"ד הגר"צ פרידמן, הגרב"ש דויטש מראשי ישיבת 'קול תורה', ואת הגר"א דויטש מראשי ישיבת פוניבז', שסברו כי מדובר בעיוות דרכו של הגר"ש אוירבך זצ"ל שהמאבק נגד הגיוס היה מהחשובים לו ביותר. הרבנים אף הביעו בפני הרב בורדיאנסקי את פליאתם על הנוסח שגיבש.

אחד המעורים בנושא מספר ל'בחדרי חרדים' כי "גם לאחר התנגדותם הנחרצת של הרבנים, הרב בורדיאנסקי המשיך לתמוך בגירסה אותה כתב, וטען כי הרבנים מנוהלים על ידי העסקנים, וכפי שטען בהקלטה שפורסמה".

עוד נודע ל'בחדרי חרדים', כי "העסקנים" עליהם דיבר הרב בורדיאנסקי, הם אנשי הוועדה להצלת עולם התורה ומקורביו של הגר"ש אויערבך זצ"ל, שניהלו את המערכה נגד חוק הגיוס על פי הוראותיו של הגר"ש אוירבך זצ"ל. "על כן", אמר ל'בחדרי חרדים' גורם בפלג הירושלמי, "אך טבעי הוא, שהם אכן יתנגדו למעשיו בכל תוקף, לאחר שרבני המועצת הכריעו שלא יקבלו את דבריו שנוגדים לחלוטין את דרכו של הרב אויערבך זצ"ל".

הקול קורא שהציע הגרב"צ והקול קורא שפורסם. פרסום ראשון







הפלג הירושלמי הגרב''צ בורדיאנסקי קול קורא התייצבות רבי שמואל אויערבך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד