י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

אבטחת מידע בעסק: נקודות תורפה

הדרך לאבטח את המידע של העסק היא לזהות נקודות תורפה, להכיר את איומי הסייבר ולנקוט אמצעי זהירות מתאימים. הנה המדריך המלא

אבטחת מידע בעסק: נקודות תורפה



לפי דוח תקופתי של משרד הכלכלה והתעשייה מדצמבר 2017, יש כיום יותר מחצי מיליון עסקים קטנים ובינוניים שמהווים 99% מהעסקים במדינה.

הם אחראיים ל-53% מהתוצר הלאומי הגולמי מעסיקים כ-61% מכלל העובדים ונחשבים לתורמים העיקריים לתוספת משרות במשק.

כתוצאה מכך, במשרד הכלכלה והתעשייה ובעוד שורה ארוכה של גופים ממשלתיים פועלים לקידום הצמיחה הכלכלית ולהגדלת שיעור התעסוקה במשק על ידי פעולות שונות ובהן אבטחת מידע וסייבר.

עם זאת, דווקא בעלי העסקים הקטנים והבינוניים עצמם לא תמיד מודעים לסכנות שאורבות להם במרחב המקוון.

על קצה המזלג אפשר להזכיר שימוש ברוגלה, תוכנות כופר או התקפות מניעת שירות שגורמות לעומס על אתרים ולפגיעה מהותית בהכנסות. מנגד, הנקודה האופטימית היא שיש דרכים להתגונן ורק צריך לדעת איך מאבטחים את המידע.

מה נקודות התורפה שלך?
אבטחת סייבר לעסקים קטנים, בינוניים וגדולים עלולה להיראות כמו עניין מורכב אבל בפועל היא נשענת על מספר כללי מפתח פשוטים. קודם כל, הצעד הראשון הוא לקבוע מהן נקודות התורפה והחולשות של העסק על ידי זיהוי החלקים החשובים ביותר של הנתונים.

במסגרת הבדיקה הזו יש לברר איפה הנתונים מאוחסנים, למפות את התהליכים שאנשי הצוות עושים כדי לאסוף אותם ולהתחיל ליישם אמצעי זהירות רלוונטיים.

כמו כן, בעלי עסקים יכולים כיום לעבור קורס סייבר קצר שמותאם לצרכים שלהם. הקורס מוכר על ידי רשות המיסים והוא מעשיר את הידע של בעלי עסקים קטנים וגדולים כאחד.

גם אם בסופו של דבר לא יהיו אלו בעלי העסקים שיבצעו את ההתאמות הנדרשות, הקורס יעניק להם את הידע הרלוונטי להתנהל מול אנשי מקצוע ולוודא שלא מרמים אותם.

עדכוני תוכנה – לא פריבילגיה של חברות גדולות בלבד
מחשבים והתקנים אחרים משמשים בעלי עסקים לעבודה שוטפת והתנהלות מול לקוחות. במקביל, הם מחוברים לאינטרנט ולרשת המקומית ולכן חשופים להתקנה.

אחד הפתרונות הטובים ביותר כדי להגן על מערכת המחשוב של העסק היא לבצע עדכוני תוכנה, באמצעות מערכת ההפעלה המרכזית או על ידי העסקת מנהל מערכת אמין שמודע לעדכונים ומשתמש בהם ברגע שהם יוצאים.

לבסוף, אי אפשר לאבטח את המידע בלי להגן על המחשבים מפני וירוסים. הגנה מפני וירוסים היא ככל הנראה הפעולה המוכרת ביותר על ידי בעלי עסקים בארץ ובעולם, כי מדובר בתוכנות זדוניות שמדביקות את המחשב ללא אזהרה.

הגנה טובה בפני וירוסים עולה כסף אך היא שווה את ההשקעה וגם בהקשר הזה יש לוודא עדכוני תוכנה לעיתים קרובות. אם מרגישים איומים נוספים, אפשר להתקין חומת אש ולנקוט אמצעי זהירות מיוחדים עבור מחשבים ניידים והתקנים ניידים אחרים.
אבטחת מידע עסקים נקודות תורפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד