י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

'יש עתיד' מגיבה לחשיפת 'בחדרי'

ההחלטה התקדימית של שר הפנים אריה דרעי, שנחשפה לראשונה הבוקר ב'בחדרי חרדים', מובילה לסערה פוליטית ותקשורתית • 'יש עתיד' שיגרה תגובה חריפה והצליחה גם הפעם להאשים את נתניהו

צלם: מרים אלסטר, פלאש 90
צלם: מרים אלסטר, פלאש 90



כפי שהיה צפוי, ההחלטה התקדימית של שר הפנים אריה דרעי, שנחשפה לראשונה הבוקר ב'בחדרי חרדים', מובילה לסערה פוליטית ותקשורתית עזה.

'יש עתיד' בחרה שוב להסית נגד הציבור החרדי - והגיבה לחשיפת 'בחדרי חרדים' על דחייתו של שר הפנים דרעי את חוק העזר העירוני בראשון לציון - המבקש לפתוח איזורים מסוימים בשבת.

המפלגה מסרה: "כפי שהזהרנו חוק המרכולים משמש לכפיה חרדית על הציבור החילוני והמסורתי. כמו שאנחנו לא רוצים לכפות פתיחת מרכולים בבני ברק, כך לא נסכים לסגירת מרכולים במקומות אחרים בארץ".

עוד נמסר כי, "חוק המרכולים הוא חלק מכניעתו המוחלטת של נתניהו לעסקנות החרדית. את המחיר משלמים אזרחי ישראל".

המפלגה החילונית שרבבה את שמו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ותקפה גם אותו על מה שאמר - "שהחוק לא ישנה דבר", לטענת המפלגה, "או שהוא שיקר או שהוא לא יודע מה נעשה בממשלה שלו".



החשיפה הבוקר בצילום: החשיפה הבוקר ב
החשיפה הבוקר ב


כזכור, 'בחדרי חרדים' חשף הבוקר כי, כחצי שנה לאחר שחוק המרכולים עבר בסערה רבתי בשלוש קריאות במליאת הכנסת, ולאחר שהרוחות נרגעו, שר הפנים משתמש לראשונה בסמכויותיו ומסרב לקבל את חוק העזר העירוני בראשון לציון, המתיר לפתוח חנויות בשבת.

במכתב ששלח מנכ"ל משרד הפנים לעיריית ראשון לציון והגיע לידי 'בחדרי חרדים', כתב כהן, "ככל שמטרת ההצעה הינה לעגן בחוק את המצב הקיים בפועל, קרי לקבוע בחוק שאותם עסקים - שבמשך שנים היו פתוחים בימי מנוחה בניגוד לחוק - ימשיכו להיות פתוחים בימי מנוחה, אזי לא רק שאין מדובר בביצוע מלאכת איסוף הנתונים וביצוע האיזונים הנדרשים לצורך שקילת קיומם של הצרכים החיוניים והיקף בתי העסק הנדרש לצורך צרכים אלו, כנדרש וכמתחייב בהתאם להוראות הפקודה".

בנוסף, האשים מנכ"ל משרד הפנים את עיריית ראשל"צ, וטען כי "משמעות הדברים כי אותם בעלי עסקים עבריינים שפעלו במשך השנים בניגוד לחוק ופתחו את עסקיהם בימי המנוחה, חרף האיסור לעשות כן, יקבלו כעת "פרס" בדמות ביטול האיסור לפתיחת עסקיהם בימי המנוחה וקביעת אפשרות לפתיחת עסקים בימי מנוחה באיזור פעולתם, אך ורק על רקע הפרת החוק על ידם בתקופה שקדמה לחוק העזר".
יש עתיד חוק המרכולים ראשון לציון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד