כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

הגר"ד: "מי שרוצה להצטרף - שיילך לפי מרן"

בנאום שנשא בכינוס 'אל המעיין' חשף הגר"ד יוסף, חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס, סיפור מפעים על אביו, מרן זצ"ל, והכריז כי הליכה על פי פסקי מרן הינה תנאי עבור כל המבקשים להצטרף לרשת החינוך של התנועה

הגר"ד יוסף בנאומו. צילום: יעקב כהן
הגר"ד יוסף בנאומו. צילום: יעקב כהן



הבוקר (חמישי) נערך חידון ארצי לבנות כיתה ז' וח' של רשת החינוך של ש"ס. החידון נערך על הלכות ברכות, מועדים ועוד, אותן למדו הבנות בשנה האחרונה - מתוך ספרו של יו"ר הנהלת הרשת, חבר מועצת חכמי התורה הגר"ד יוסף.

במהלך הנאום המרכזי, אותו נשא, הצהיר הגר"ד: "לא יתקבלו לרשת מוסדות שלא ילכו לפי פסקי מרן הגר"ע יוסף זצ"ל וכי מוסדות שברשת יהיו מחויבים רק לפסקי מרן – "כמו שבחינוך העצמאי יש את הקו שלהם, אצלנו מי ששייך אלינו חייב ללכת לפי פסקי מרן הרב עובדיה. אין פסקים אחרים".



הגר"ד חשף בנאומו גם סיפור מפעים על מסירות נפשו של מרן לרשת החינוך של ש"ס. "בשנת תשנ"ג, הרשת הייתה בהתפתחות שיא ונזקקה באותם ימים למאות מיליונים לצורך בניית 440 כיתות. שר האוצר, בייגה שוחט, סירב להעניק את המימון בשנה אחת והסכים רק לפרישה לכמה שנים קדימה. באותה תקופה חלה אבא בדלקת ריאות והרופא לא הצליח לאבחן אותה. הרב אריה דרעי הגיע לאבא, ואמר לו אם תדבר עם שוחט יש סיכוי שיסכים. אבא הזמין את שוחט לפגישה, במהלך הפגישה, שנערכה במסירות נפש, הוא התעלף".

"אריה ובייגה סחבו את הרב למטה לרכב וטסו מיד לבית החולים הדסה. המצב של אבא היה מאוד קשה בימים הראשונים. אני זוכר שאמא הרבנית פנתה לקדוש ברוך הוא בבקשה 'עם ישראל זקוק לבעלי יותר ממני, תיקח אותי במקומו'. ואכן, אחרי שנה אמא נפטרה".

"בינתיים, שוחט שהיה המום מההתעלפות של מרן במהלך הפגישה, התקשר לדרעי ואמר לו: 'כשמרן יתעורר תעדכן אותו שאני מוכן לתת את כל התקצוב לכיתות בשנה אחת'".

"לנו יש הכרת הטוב אליו בגלל המסירות נפש. אנחנו משתמשים בפסקים שלו, שהספרים שלי 'הלכה ברורה' זכיתי שיהיו לפי ההלכות שלו. זה הכרת הטוב שלי שאנחנו הולכים לפי הורתיו. יש ברשת כמה בתי ספר של ארגונים נספחים, אני חושב שכל מי שרוצה להיות שייך אלינו, כמו שבחינוך העצמאי יש את הקו שלהם, אצלנו מי ששייך אלינו חייב ללכת לפי פסקי מרן הרב עובדיה. אין פסקים אחרים", סיים הרב לקול תשואות הקהל.

במהלך החידון נחשף כי בשנה הבאה יכלול החידון גם את הלכות הדלקת נרות וקבלת שבת, שילמדו מתוך הכרך החדש של 'הלכה ברורה', שיוצא בימים אלה לאור.

עוד השתתפו בחידון: הגאון הרב משה פינטו, ראש ישיבת 'פאר משה' וחבר הנהלת הרשת; מנכ"ל הרשת חיים ביטון והסמנכ"ל הפדגוגי הרב ישי יזדי.
הרב דוד יוסף אל המעיין מרן הרב עובדיה מפלגת שס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד