י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

יש פתרון לעפיפונים: היום הוא יחל לפעול

חברת אלביט מערכות פיתחה מערכת מיוחדת המזהה עפיפונים ובלונים ממרחק של עד 7 קילומטרים מעל שטח הרצועה לאחר כמה ניסויים מוצלחים, היום הוא יחל לפעול בשטח

שיגור עפיפון מרצועת עזה. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
שיגור עפיפון מרצועת עזה. צילום: הדס פרוש, פלאש 90



צה"ל יציב החל מהבוקר (שישי) בעוטף עזה, מערכת מבצעית ליירוט עפיפוני ובלוני תבערה - כך פירסם אמש לראשונה הכתב הצבאי רועי שרון ב'חדשות הערב' ב'כאן 11'.

המערכת, היא פרי פיתוחה של חברת 'אלביט', והיא מבוססת על טכנולוגיית אלקטרו-אופטית המזהה עפיפונים ובלונים ממרחק של עד שבעה קילומטרים מעל שטח הרצועה.

על פי תיאורו של שרון, המערכת תפיק נקודות ציון מדויקת למיקום העפיפון ורחפן יירט את העפיפון. השבוע הוצגה המערכת למפקד זרוע היבשה בצה"ל, ואושרה לניסוי מבצעי.

גורם המעורב בניסוי המערכת החדשה אמר ל'כאן', כי מוקדם לחגוג, אך הוא העריך כי המערכת תצליח להתמודד עם טרור העפיפונים הנמשך זה כמה שבועות.

במהלך יום האתמול פרצו 21 שריפות, רובן כתוצאה מבלוני תבערה. צוותי כיבוי פעלו לאורך היום כולו בכוחות מתוגברים, בין היתר ביישובים, כיסופים, נחל עוז, עין השלושה, אורים ובארי.

בתוך כך, השר לביטחון פנים ולנושאים אסטרטגיים וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני, חבר הכנסת גלעד ארדן, הזהיר אתמול כי ההסלמה בטרור העפיפונים עם שילובם של בלוני הנפץ ורקטות, "מקרבים אותנו מאוד למבצע גדול שאולי נאלץ לעשות. זו אופציה שההסתברות שלה עלתה מאוד", כך השר ארדן בטקס הנחת אבן פינה לתחנת כיבוי חדשה בנצרת עילית.

חבר קבינט אחר, שר החינוך והתפוצות נפתלי בנט היה נחרץ יותר. במהלך נאום בכנס אלי הורביץ לכלכלה וחברה, הוא אמר כי "יש שסבורים שאין הצדקה להפעיל אש אל עבר מפעילי הנשק האווירי הזה - אומרים שזה בסך הכל נערים, שמשפטית יש חסמים, שבינלאומית יוקיעו אותנו, ושזה יוביל להסלמה".

"אני חולק על ההנחות הללו" אמר בנט, וקבע כי "מי שיורה נשק אווירי לעבר יישובינו הוא מחבל ככל מחבל. משפטית - אין כל מניעה לירות על מנת למנוע סכנה לאזרחי ישראל ולא שמעתי גורם משפטי כלשהו שאומר שיש מניעה כזו".
אלביט טרור העפיפונים עזה חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד