כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

המאבק מחריף: פגיעה קשה ברגשות התושבים

סערת הפסטיבל באשדוד שנחשפה ב'בחדרי חרדים' ממשיכה להסעיר; עקב התמשכותם בקרבת הריכוזים החרדיים, הרבנים מחריפים את המאבק זאת כשברקע - הבחירות מתקרבות והתמיכה האגודאית שלסרי זקוק לה כדי לזכות בשלישית בראשות העיר, תלויה ועומדת

חרדים בפסטיבל האור. צילום: עזרא טרבלסי
חרדים בפסטיבל האור. צילום: עזרא טרבלסי



סערת הפסטיבל: עיריית אשדוד ממשיכה לקיים פסטיבלים המוניים ברובע ו' המתחרד ובסמיכות לריכוז החרדי באזור - והרבנים מחריפים את המאבק ופונים בדרישה נחרצת לראש העיר, להפסקה מיידית של המופעים.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי קודם לשליחת המכתב החריף, פנה הרב גרוס מרבני הקריות, לחבר המועצה האגודאי עזרא שור וביקש שיפעל להפסקת המופע. שור הגיב כי בגלל הבחירות המתקרבות, לסרי לא יקבל את הדרישה החרדית, מחששו להצטייר כמי שנכנע לחרדים. הרב סירב לקבל את הדברים וביקש לשלוח את המכתב.

במכתב שמוען אישית ליחיאל לסרי ראה"ע והגיע לידי 'בחדרי חרדים', כותב הרב יצחק מאיר קונופניצקי מזכ"ל בד"ץ רבני הקריות: "היום אחה"צ פנה אלי הרב גרוס שליט"א כי הוא מקבל פניות מתושבי רובע ו' על פסטיבל המתקיים שוב במרכז רובע ו' סמוך לבתיהם של מאות משפחות מהציבור החרדי שפסטיבל בסגנון זה הוא למורת רוחם ופגיעה בקדושתם ומצפונם".

"כב' הרב שליט"א ביקש לפנות לראש העיר ולנציגי הציבור שיפעלו ויעשו ככל הניתן לעצור מפגע זה מהשכונה ולדאוג לכך שלא יתקיימו מופעים אלו בעתיד".

הרב קונופניצקי מציין: "להזכירכם: לפני כשבועיים, התקיים פסטיבל באותו מקום יומיים רצופים, פנינו מבעוד מועד בשם הרבנים שליט"א לעשות הכל שמופע זה לא ימשיך להתקיים ולתת את הדעת כיצד למנוע מופעים שכאלו בעתיד. [ראו מכתבינו מיום כ"ג בסיון תשע"ח]".

"לצערנו – את אשר יגורנו בא. לא חלפו שבועיים ושוב התקיים מופע זה ברחובה של עיר תוך פגיעה קשה ברגשות התושבים".

והדרישה הנחרצת: "נבקשכם בזאת בשנית, להשמע לקולם של הרבנים שליט"א ולזעקתם של מאות תושבים מהשכונה ולעשות הכל שלא יוסיפו לעשות עוד כדבר הזה במחננו".

האם בכל זאת, המכתב ישנה ולו במעט, 'בחדרי חרדים', ימשיך לעקוב ולעדכן.

בתוך כך, עיתון 'המודיע' תוקף הבוקר את ראש העיר יחיאל לסרי ומביא את, דרישת רבני טוהר המחנה ורבני הקריות באשדוד מראש העיר לעצירה מיידית של המופעים הפוגעים ברגשות התושבים הדתיים בעיר.





פסטיבל ראש עיריית אשדוד יחיאל לסרי רבני הקריות באשדוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד