ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

היזהרו: מודעה חריגה במודיעין עילית מזהירה מפני עוקץ בהלוואות

באופן די חריג ונדיר הופצה הבוקר אזהרה לתושבי במודיעין עילית, מפני אדם חרדי בשם צ. ל. המוציא כספים במרמה מגמ"חים במסווה של בקשת הלוואה ואינו מחזיר חרף שליחתו למכון גמילה הדבר נמשך כמה שנים עד שהסכומים הצטברו למיליונים

אילוסטרציה. צילום: pixabay
אילוסטרציה. צילום: pixabay



בית הדין של העיר מודיעין עילית בראשות המרא דאתרא הגאון רבי מאיר קסלר, פרסם הבוקר ברחובות העיר, מודעת אזהרה חריגה לציבור התושבים, שלא להלוות כספים ליהודי בשם צ.ל. השרוי במצוקה ומוציא כספים רבים במסווה של בקשת הלוואה.

במודעה, שהעתק ממנה הגיע לידי 'בחדרי חרדים', נכתב: "הננו להודיע בזאת כי מסתובב בעירנו תושב בשם צ.ל. השרוי במצוקה מורכבת. ובפה חנף מוציא מאנשים כספים רבים במסווה של קבלת הלוואה לזמן מועט ביותר".

בית הדין מציין כי "לאחר שהותרה רבות ללא תועלת, על הציבור לדעת כי המלווה לו הרי הוא כמניח כספו על קרן הצבי".

מדובר במודעה חריגה של בית הדין המתפרסמת גם בכל לוחות המודעות וכן בעיתונים החרדים וכפי הנראה הגיעו מים עד נפש, עד כך שרבים נפלו אצל אותו אדם, ולא נותרה כל ברירה אלא לצאת באזהרה פומבית, כדי להזהיר את הציבור.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מדובר בסכומים שחצו את רף המיליון שקלים והמכתב נכתב בהוראתו של רב העיר הגאון רבי מאיר קסלר.

אחד שמכיר את הסיפור היטב, מספר ל'בחדרי חרדים', כי אותו אדם כבר עושה זאת כמה שנים, ולפני כשנה הוא נשלח ל'רטורנו' - מכון לגמילה מהתמכרויות, אולם הטיפול לא החזיק מים וכל גיחה שלו לעיר החרדית, דפקה עוד כמה אברכים. חרף איומים ואזהרות חוזרות ונשנות מצד הרבנים, דבריהם נפלו על אוזניו הערלות של צ.ל. כך זה נמשך שנה שלימה עד שהחוב טפח והגיע לכדי כמה מיליונים, מה שלא הותיר ברירה בפני הרבנים, אלא לצאת באזהרה לציבור שיימנע מלהתעסק איתו.





עוקץ הלוואות צ.ל. מודעת רחוב מודיעין עילית מצוקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד