י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הסרטון שמעורר סערה: הניח תפילין בירושלים וקיבל דו"ח • צפו

שליח חב"ד המניח תפילין מזה ארבע שנים מדי יום לעוברים ושבים בתחנה המרכזית בירושלים, נקנס לפתע היום על ידי פקח עירוני, בטענה ל"הנחת מכשול ברחוב" • השליח ל'בחדרי': "זה מקומם, אנחנו במדינה יהודית - לא אשלם את הדו"ח" • מתעדכן

השליח מקבל את הדו"ח. צילום: באדיבות המצלם
השליח מקבל את הדו"ח. צילום: באדיבות המצלם

 


האם בעיריית ירושלים מחפשים את שומרי המצוות? שליח חב"ד המפעיל דוכן תפילין בתחנה המרכזית בירושלים מדי שבוע מזה למעלה מארבע שנים, קיבל הבוקר (שישי) דו"ח מפקח עיריית ירושלים, על סך 475 ש"ח.

תיאור העבירה, כפי שנכתב בדו"ח על ידי הפקח בניסוח יובשני למדי, היה לא פחות ולא יותר מאשר: "הנחת מכשול ברחוב". (הדו"ח המלא מובא במלואו בהמשך הכתבה).

צפו בתיעוד המקומם. צילום: א. קורן

יצוין, כי מדובר בתופעה מקוממת שנראתה בשנה האחרונה מספר פעמים ברחבי הארץ, כאשר שליחי חב"ד שעסקו בהפצת יהדות וזיכוי הרבים ספגו קנסות אישיים מפקחים עירוניים. אולם הדבר חמור שבעתיים כאשר הדבר נעשה בירושלים - עיר הקודש, שהינה גם בעלת מספר החרדים והדתיים הגדול בישראל.

דב כהן, שליח חב"ד בתחנה המרכזית בירושלים שקיבל את הדו"ח, אומר ל'בחדרי חרדים': "למעלה מארבע שנים, מידי יום, שאני מזכה את מאות העוברים ושבים בהנחת תפילין. זו פשוט שערורייה. אנחנו במדינה יהודית".

לדבריו: "זו אפליה של ממש - לצדי עמדו אנשים שניגנו בגיטרות. אני לא אשלם את הדו"ח. עיריית ירושלים עוד יתנצלו על זה".

 


הדו"ח שקיבל השליח

יו"ר סיעת 'יהדות התורה' בירושלים, יעקב הלפרין, מסר ל'בחדרי חרדים' בתגובה לתקרית מעוררת הסערה: "פניתי לעיריית ירושלים לבטל את הדו"ח, ואעמוד על כך שזה יבוצע. לא יתכן שבעיר הקודש יתנכלו לדוכן תפילין, שקיים במקום כבר כמה שנים, ולא רק שלא מפריע לאיש, אלא רבים נהנים ממנו. בפרט ובוודאי שהאזור שוקק דוכנים מסחריים בהם פקחי העירייה לא מטפלים".

חבר מועצת העיר ירושלים פיני עזרא (ש"ס), פנה אף הוא למנכ"ל העירייה, אמנון מרחב, בדרישה שיבטל את הדו"ח. "בושה לעיריית ירושלים, לא ייתכן שבמדינת היהודים, בעיר הבירה, אדם יקבל דו"ח על הנחת תפילין", אמר עזרא ל'בחדרי חרדים'. לדבריו: "לא נעבור על כך לסדר היום. נדרוש שנותן ההוראה יפוטר לאלתר".

'בחדרי חרדים' פנה לעיריית ירושלים בבקשת תגובה, אולם זו טרם נתקבלה בינתיים, ותובא על ידינו מיד כאשר תתקבל.

שליחי חב עיריית ירושלים דוכן תפילין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד