י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

האשה מאחורי סערת התפילין? חברת המועצה: גאה להיות אחראית

בעוד הרוחות בירושלים ומחוצה לה סוערות, לאחר שפקח עירוני נתן לפתע דו"ח לשליח חב"ד על הנחת תפילין בדוכן שאותו הוא מפעיל מזה ארבע שנים, נוטלת חברת מועצת העיר מטעם מרצ על עצמה את האחריות למעשה המקומם - בתגובה ברשת החברתית

האשה מאחורי סערת התפילין? חברת המועצה: גאה להיות אחראית



בעיצומה של סערת התפילין המקוממת את שומרי המצוות באשר הם, מתברר שנמצא גם מי שמבקשים לקחת לעצמם את ה'קרדיט' על הצעד שמסעיר בשעות האחרונות את הרוחות בירושלים ומחוצה לה.

כזכור, מוקדם יותר היום (שישי) קיבל שליח חב"ד המפעיל דוכן תפילין בתחנה המרכזית בירושלים מדי שבוע מזה למעלה מארבע שנים, דו"ח מפקח עיריית ירושלים, על סך 475 ש"ח.

תיאור העבירה, כפי שנכתב בדו"ח על ידי הפקח בניסוח יובשני למדי, היה לא פחות ולא יותר מאשר: "הנחת מכשול ברחוב". (הדו"ח המלא מובא במלואו בהמשך הכתבה).

יושבת ראש סיעת מרצ העירונית בירושלים, חברת מועצת העיר לורה ורטון, הגיבה בקבוצת הפייסבוק 'ירושלמים וירושלמיות' על פוסט נזעם שפורסם שם באשר לסיפור שבמוקד הסערה. "גאה להיות אחראית לכך...", כתבה ורטון בתגובה ברשת החברתית.

יו"ר סיעת 'יהדות התורה' העירונית, יעקב הלפרין, הגיב ל'בחדרי חרדים' על דברי יו":ר מרצ: "מתברר שאצל לורה ורטון כמו אצל השמאל הקיצוני, יש דין אחד לערבים ודין אחר ליהודים. חופש ביטוי ועיסוק לערביי מזרח העיר ואכיפה והגבלות לכל מה שריח יהדות מופץ ממנו במערב העיר. לפני שגברת ורטון מחפשת דוכני תפילין שפועלים בהתנדבות, נראה אותה יוצאת נגד דוכני המכירות במזרח ירושלים".

ואילו ורטון מסרה: "לאחר עשרות פניות ציבור שקיבלתי על דוכנים ללא היתר של חב"ד פניתי לפיקוח העירוני ופירטתי על העבירות של הדוכנים המפריעים לתושבים. כמובן שאני מכירה במעשים הטובים של חב"ד במקומות שונים וגם כל אחת ואחד חייב להיות חופשי להניח תפילין או לקיים כל פולחן אחר במדינתנו, כל עוד שהוא אינו מפריע לזולת. אבל יש חוקים וגם חב"ד אינו פטור מהם. בנוסף לדוכנים, משמיעים מוזיקה שלפעמים מחרישה אוזניים ונטפלים לעוברי אורח".

"לשמחתי, העירייה סוף סוף הבינה את תפקידה ואכפה את החוק. הדוכן של חב"ד בתחנה המרכזית קיבל דו"ח וכל והפוסטרים והדגל שהועלו ללא היתר הוסרו. כנראה בגלל הלחץ של הסיעות החרדיות, ניר ברקת שוב התקפל וביטל את הקנס. יש חוקים ששומרים על הסדר הציבורי ושום גוף, גם אם הוא מפעיל לחץ פוליטי, לא צריך לקבל חסינות. אמשיך לעמוד על חוקי המדינה והתקנות העירוניות גם אם זה לא נוח מבחינה פוליטית למישהו אחר".
צפו בתיעוד המקומם. צילום: א. קורן



דב כהן, שליח חב"ד בתחנה המרכזית בירושלים שקיבל את הדו"ח, אמר ל'בחדרי חרדים' בבוקר: "למעלה מארבע שנים, מידי יום, שאני מזכה את מאות העוברים ושבים בהנחת תפילין. זו פשוט שערורייה. אנחנו במדינה יהודית".

לדבריו: "זו אפליה של ממש - לצדי עמדו אנשים שניגנו בגיטרות. אני לא אשלם את הדו"ח. עיריית ירושלים עוד יתנצלו על זה".
הדו"ח שקיבל השליח

'בחדרי חרדים' פנה ליושבת ראש מרצ בירושלים ולעירייה בבקשת תגובה על דבריה, אולם אלו לא התקבלו בינתיים, ותובאנה על ידינו מיד כאשר תתקבלנה.
סערת התפילין לורה ורטון אלי ישי יעקב הלפרין פיני עזרא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד