י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מכתב ההתנצלות שסיים את עימות החסידויות

מכתב התנצלות ששיגר הרבי מויז'ניץ ירושלים, בשמו של אחיו הרבי מויז'ניץ ממונסי, שם קץ למתיחות עזה ששררה בשבועות האחרונים בין חסידות ויז'ניץ ממונסי לחסידות סקווירא • 'בחדרי' עם כל הפרטים, ותצלום המכתב

האדמו"רים מסקווירא וויז'ניץ ממונסי. צילום: מגזין הציבור החרדי
האדמו"רים מסקווירא וויז'ניץ ממונסי. צילום: מגזין הציבור החרדי



המתיחות שפרצה בין חסידות סקווירא לחסידות ויז'ניץ ממונסי מסתיימת בהבהרה, אותה שיגר בערב שבת קודש הרבי מויז'ניץ ירושלים לדיין חסידות סקווירא הגאון רבי יוסף ישראל אייזנברגר.

ההתרחשות החלה בביקור שערך הרבי מויז'ניץ ממונסי בביתו של הרבי מקאסאן, שקבע את מושבו בפאתי העיירה סקווירא, שם מנהג המקום אין לפתוח במקום שום בית מדרש מלבד חסידות סקווירא.

הרבי הגיע למקום לקבוע מזוזה אצל אחד מחסידיו, ואגב אורחא ביקר את הרבי מקאסאן. הביקור, ובעיקר ההכרה הטמונה בחובו, העלו את חמתם של ראשי חסידות סקווירא. אלו לא ראו את הדבר בעין יפה, כשהם מגדירים זאת כפגיעה ישירה ברבי מסקווירא, שהינו דודו של הרבי מויז'ניץ ממונסי.

המתיחות הגיעה לשיאה באי השתתפותו של הרבי בחתונה בסקווירא לפני שלושה שבועות. מאוחר יותר השתתף הרבי בבר מצוה וכעת הגיע מכתב ההתנצלות החותם את הפרשה.

במכתבו כותב הרבי מויז'ניץ ירושלים, אחיו של הרבי מויז'ניץ ממונסי, כי הוא מתנצל על השערוריה של אחיו שקבע מזוזה סמוך לסקווירא ולא העלה על דעתו שהבית נמצא סמוך לסקווירא, וכי "אין לשער גודל צערו של אחי שמעשה שטן הצליח לגרום לפירוד לבבות".

הרבי מסיים את מכתבו בתקווה שישכון בתוכנו אהבה, אחווה ואחדות.





המכתב נתלה בשיכון סקווירא, כשלצדו נוסף גם מכתב של הדיין של סקווירא, המאשר את קבלת המכתב.
חסידות סקווירא ויז'ניץ ממונסי מכתב התנצלות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד