י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

לוהט ב'עבודה': מי יזכה בתפקיד הנחשק

מפלגת 'העבודה' ממשיכה לספק כותרות ולא מאכזבת: אבי גבאי ממשיך לרסק את מפלגתו בסקרים והסכינים נשלפות ולא רק בגלל התוצאות הרצוג נבחר פה אחד עוזב את קן הצרעות ואת הפוליטיקה בכלל לטובת תפקיד שקט והירושה שהוא מותיר פותחת מאבק נוסף

גבאי והרצוג. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
גבאי והרצוג. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



אופוזיציה בתוך אופוזיציה: האם מפלגת 'העבודה' לקראת פילוג?

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג נבחר הבוקר (ראשון) לתפקיד יו"ר הסוכנות היהודית במקומו של נתן שרנסקי.

הרצוג נבחר פה אחד על ידי כלל חבר הנאמנים. לאחר בחירתו עלה הרצוג ונשא דברים, הודה לחבר הנאמנים על התמיכה הרחבה בו וליו"ר היוצא שרנסקי על פועלו בתפקיד.

בתוך כך, שבועות סוערים עוברים על יו"ר מפלגת 'העבודה' אבי גבאי, שמבקש לבטל את הבחירות לועידת המפלגה שאמורים היו להתקיים בסוף החודש.

מי שהוביל את הקו נגד גבאי, הוא חבר סיעתו חה"כ עמיר פרץ. שיצא במתפקה חזיתית נגד גבאי וההקלטות פורסמו בתקשורת.

השבוע הוסיף פרץ אש למדורה ואף פנה לבית המשפט, בדרישה לבטל את החלטתו של גבאי, אך בית המשפט סירב לקבל את טענותיו של פרץ ודחה את עתירתו.

יצוין כי פרץ הפסיד בסיבוב השני לגבאי ומאז היחסים שלהם אינם מהמשופרים.

ככלל מפלגת 'העבודה', ידועה כמפלגת אוכלת ראשיה. בעוד, בנימין נתניהו הינו המנהיג הרביעי בתולדות תנועת 'הליכוד', הרי שבמפלגת 'העבודה' הוחלפו מאז הקמתה, אחד עשר מנהיגים.

כעת מצטרף למאבק נגד גבאי, חבר הכנסת איתן כבל שיוצא בפומבי נגד גבאי ומצייץ ביום שישי בטוויטר: "‏כך נראה הסוף! הנהלת מפלגת העבודה מחליטה לדרוס את החוקה ואת מוסדותיה השיפוטיים. חוק עוקף ופסקת התגברות - הנהגה שנוטשת את דרכה ואת ערכיה הדמוקרטיים. D9 תוצרת בית!".

מעבר לכך, לפתחו של גבאי שסובל מתקופה קשה של מפולת בסקרים, שהחלה בעלייה דרסטית עם בחירתו וירדה ליותר מחצי ממה שהיא שווה כיום (24 מדנטים), והוא - בחירת יו"ר אופוזיציה במקום הרצוג.

יצחק הרצוג יו"ר האופוזיציה הנוכחי שצפוי לעזוב את הכנסת בעוד כחודש וחצי לקראת סוף כנס הקיץ, לאחר שנבחר לתפקיד יו"ר הסוכנות היהודית, מותיר אחריו ירושה, את התפקיד הנחשק באופוזיציה.

התפקיד כולל לשכה מורחבת, מאבטח, רכב שרד, נאומי כבוד בכנסים בהשתפפות דרג א', משכורת מוגדלת משל ח"כ זוטר באופוזיציה וכן תדרוך חודשי מראש הממשלה.

אחת השמות החמים לתפקיד, היא מס' 2 ברשימת 'העבודה' - ח"כ שלי יחימוביץ', המתחזקת קשרים חמים עם היו"ר גבאי ואף תמכה בו במירוץ לראשות המפלגה.

אך מנגד עומדת יו"ר 'התנועה' ציפי לבני, הממוקמת במקום השני במפלגה המאוחדת 'המחנה הציוני', שתדרוש את התקפיד, על סמך ההסכמים בין המפלגות, מעבר לכך מעריכים, כי במידה ולבני לא תקבל את תפקיד יו"ר האופוזיציה הסיעות ייפרדו במיידית.

בעבודה לא שוללים כי גבאי יעניק את התפקיד לעמיר פרץ, מתוך רצון טוב להציג אחדות ולהשקיט את המלחמה הפנימית שהנ"ל מנהל נגדו בתוככי המפלגה. אך הסיכוי לכך קלוש.
מפלגת העבודה יו''ר האופוזיציה עמיר פרץ אבי גבאי איתן כבל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד