י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הח"כים החרדים הותקפו ברחוב: "רוצח - מוכר את בחורי ישראל"

ימים לא קלים עוברים על הח"כים החרדים, המתמודדים בימים אלה עם חוק הגיוס שצפוי לעלות להצבעה בקרוב הח"כים של 'דגל' סופגים את מלוא המתקפה בשל הצידוד בעד החוק הנוכחי כך למשל הם ספגו השמצות קשות ברחובה של עיר

גפני ומקלב. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
גפני ומקלב. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



בצל מאבקי הגיוס ולקראת העברת חוק הגיוס בקריאה ראשונה, חברי הכנסת משה גפני ואורי מקלב הותקפו בימים האחרונים בלב השכונות החרדיות.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני, הותקף בליל השבת האחרונה בדרכו מבית הכנסת לביתו, על ידי קבוצה של כ-15 תושבים, שצעקו לעברו בין הייתר, "גפני מוכר את בחורי ישראל", "גפני רוצח", ו"גפני בוגד".

עוד נודע ל'בחדרי חרדים', כי גם חבר הכנסת אורי מקלב, הותקף ביום שישי בשכונת 'גאולה' בירושלים, עת שערך קניות לכבוד שבת.

צעיר בשנות ה-30 הנמנה על 'הפלג הירושלמי' תקף את ח"כ מקלב, בין היתר במילים, "בוגד, עוכר ישראל".

זהותו של התוקף ידועה והחקירה מטופלת בידי היחידה המיוחדת לאבטחת אישים. כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

המוחים אף קראו קריאות מרומזות נגד שר התורה הגר"ח קנייבסקי, שכידוע הח"כים של 'דגל' פועלים בהוראתו הישירה.

יצוין כי הח"כים שמעו חרפתם ולא השיבו.



לקראת ההכרעה כיצד יצביעו בסיעות החרדיות על תזכיר חוק הגיוס החדש שיעלה בקרוב להצבעה, 'בחדרי חרדים' חשף ביום רביעי שעבר, את הנושאים שניצבים בסלע המחלוקת בין 'אגודת ישראל' ל'דגל התורה', שבשבוע האחרון מביעות שוב ושוב בפומבי עמדות חלוקות בשאלה הגורלית.

בראש חילוקי הדעות ניתן למצוא את הסעיף הקובע כי במקרה ולא יעמדו שלוש שנים ברציפות, ב- 85% מיעדי הגיוס החוק יבוטל ויחול חוק שירות ביטחון - גיוס חובה - על כולם. משמעותה של התפתחות כזו היא סנקציות פליליות, כך שבחורי הישיבה לא יוכלו לקבל דיחוי משירות בצבא.

בסיעת 'אגודת ישראל' רואים בחומרה את סעיף החוק המדובר, ומעריכים כי זה הסעיף שהוביל להכרעת מועצת גדולי התורה של הסיעה להתנגד לחוק, ואף לפרוש מהקואליציה במידה ויעבור במתכונתו הנוכחית.

מנגד, ב'דגל התורה' לא מדברים על 'הסנקציות הפליליות'. גם במכתב הגרב"מ אזרחי, שנחשף מוקדם יותר השבוע ב'בחדרי חרדים', הזכיר רה"י את נושא הסנקציות הכלכליות בלבד. בשיחות סגורות מסבירים ב'דגל', כי בכל אופן מדובר רק בעוד שש שנים, וככל הנראה יעמדו ביעדים באותה תקופה.

מה גם, אומרים בסיעה הליטאית, צריך לעמוד רק ב-85% מהיעדים, ולא ב-100% כמו בחוק שתוקן על ידם. מעבר לכך, מציינים ב'דגל' כי גם אם אחרי השנה השישית לא יעמדו ביעדים, נחזור למצב בו אנו נמצאים כיום - שישנה שנה להביא חוק חדש, ולא נגיע באופן מיד למצב של גיוס חובה.

נקודה נוספת הנתונה במחלוקת בין הסיעות בהקשר זה, היא הממשק בין החוק המוצע להסכם הקואליציוני.

ב'אגודת ישראל' מסבירים, כי החוק המוצע מנוגד להסכם, מאחר ובהסכם נחתם כי: "מדינות המוקמת בימים אלו תפעל ברוח המדיניות שבמדינת היהודים לא יגבילו מכסה ללומדי תורה".

"החוק המוצע כעת, בהחלט מנוגד להבטחה זו", אומרים בסיעה החסידית. מן העבר השני, ב'דגל התורה', לא הצלחנו לשמוע אמירה כלשהי באשר להפרה של ההסכם הקואליציוני שנחתם גם על ידם, אם יקודם החוק החדש.

שאלת השאלות הניצבת כעת במערכת הפוליטית בהקשר זה היא: האם ב'אגודת ישראל' יפרשו מהקואליציה מיד כשהחוק יעבור בקריאה ראשונה - מה שלא יאפשר להם להשחיל לתוכו תיקונים מהותיים - או שמא יישארו בקואליציה גם אם החוק יעבור בקריאה ראשונה, וימתינו לקריאה השניה בנושא.

בתרחיש השני, משמעות הדברים היא שהחוק יעבור בקריאה ראשונה, כשהסיעה החסידית נותרת בממשלה, ואז יוכנסו תיקונים בוועדה המגבשת, שתהיה ככל הנראה ועדת חוץ וביטחון ולא וועדה מיוחדת.

כך או כך, ל'בחדרי חרדים' נודע, כי עו"ד מירון מונה ע"י החרדים לגבש עמדה ברורה, שתוצג ליתר מרכיבי הקואליציה, אותה יבקשו החרדים להעביר. במקרה וזו לא תתקבל, ייתכן וגם שאר חברי הכנסת יתנגדו לחוק המוצע.

בדרך להכרעה, על רקע לחילוקי הדעות ולשיחות שלא מתקיימות בין הצדדים בניסיון לשכנע את 'אגודת ישראל' להסכים עם עמדת 'דגל', בסיעה החסידית שולפים את יאיר לפיד ומציגים בתקשורת את עמדתו הזהה לזו של 'דגל' בתקווה שהדבר יגרום לליטאים לשנות את עמדתם.
תקיפה משה גפני אורי מקלב דגל התורה חוק הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד