ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

הרצוג נבחר ליו"ר הסוכנות וציטט את רבי נחמן מברסלב

חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית הצביע הבוקר ברוב קולות וללא מתנגדים על בחירתו של ראש האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג, ליו"ר הסוכנות היהודית החדש. בנאומו הראשון כיו"ר הסוכנות, ציטט הרצוג את דבריו של רבי נחמן מברסלב

הרצוג. צילום: תומר נויברג, פלאש 90
הרצוג. צילום: תומר נויברג, פלאש 90



למרות התנגדותו של ראש הממשלה, חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית הצביע הבוקר ברוב קולות וללא מתנגדים על בחירתו של  ראש האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג, ליו"ר הסוכנות היהודית החדש. הרצוג ייכנס לתפקיד עד ה-1 באוגוסט.

חה"כ הרצוג ציטט בנאומו הראשון כיו"ר הסוכנות את דבריו של רבי נחמן מברסלב, "נחמן מברסלב אמר כל העולם כולו גשר צר מאד. אני חושב שהסוכנות היהודית היא הגשר הצר הזה והחזק בין עם ישראל בתפוצותיו לבין מדינת ישראל ועל הגשר הזה צריך לשמור מכל משמר. והאתגרים שעומדים בפני הגשר הזה הם עצומים".



לדברי הרצוג, "הגשר הזה ילד את מדינת ישראל, הביא את העלייה העצומה של מיליוני בני אדם לארץ ישראל והגשר הזה עכשיו מתמודד עם האתגרים העכשוויים המורכבים והמסובכים ביותר שעומדים בפני העם היהודי בדור הזה".

יו"ר הסוכנות הנכנס התייחס למשבר של ישראל מול הרפורמים ויהודי התפוצות שהגיע בעקבות ביטול מתווה הכותל, "אנחנו צריכים לעשות הכל כדי לשמור על אחדות העם היהודי ולוודא שהוא לא יקרע לגזרים. יהודי הוא יהודי הוא יהודי ולא משנה מאיזה זרם הוא ואיזו כיפה יש לו או אין לו על הראש".

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין בירך את הרצוג: "אני מבקש לברך את ‎יצחק הרצוג , עם הבחרו ליושב ראש הסוכנות היהודית. כחבר כנסת, כשר וכיושב ראש האופוזיציה, בוז׳י פעל בלב הדמוקרטיה הישראלית מרבית חייו ושרת את העם הישראלי כשהוא פוסע בעקבות אביו וסבו".

רבלין הוסיף, "ישנם מעטים המבינים כהרצוג, את האתגרים העומדים מול העולם היהודי ואת הצורך ללמד ולחזק את הזהות היהודית ואת הקשר האמיץ בין מדינת ישראל והיהודים ברחבי העולם- היום, עוד יותר מתמיד. אלה אינם אתגרים פשוטים וישנם קשיים של ממש עליהם עלינו להתגבר".

גם יו"ר המחנה הציוני בירך את הרצוג עם כניסתו לתפקיד, "נתניהו הרחיק. הרצוג יקרב.
ברכות לעם היהודי כולו על מינויו של ח"כ הרצוג כיו"ר הסוכנות. וכמובן ברכות אישיות ליצחק, למיכל ולמשפחה על המינוי. זהו מינוי דרמטי לעתיד העם היהודי. נתניהו ושותפיו הרחיקו את הקהילות. הרצוג יקרב אותן מחדש".
יצחק בוזי הרצוג הסוכנות היהודית רבי נחמן מברסלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד