י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

תופתעו לגלות: לכמה חרדיות יש תואר?

הלמ"ס פרסמה לפני מספר ימים את נתוני ההשכלה הגבוהה לשנה שעברה. המספרים הוכיחו כי יש לא מעט חרדיות בעלות תואר, סקר 'לובי נשי' שבחן את העניין, הוכיח זאת באופן סופי

צילום: Pixabay
צילום: Pixabay



נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסמו בשבוע שעבר טענו כי 77 אחוזים מהחרדים מקבלי התואר, היו בכלל חרדיות מקבלות תואר. מסדרונות המכללות החרדיות והמסלולים החרדים באוניברסיטאות מלאים בעיקר בסטודנטיות שמוכיחות כי הנתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה אכן מוצדקים.

הנתונים גם קבעו כי המסלול בו לומדים הכי הרבה חרדים הוא מסלול החינוך. ניתן להסביר זאת באפשרות להשלים יחסית בקלות את התואר הראשון בחינוך לאחר שתי שנות הלימודים בסמינר לקראת תעודת הוראה.

סקר 'לובי נשי' ב'בחדרי חרדים' יצא לבדוק: האם רוב הקוראות אכן מחזיקות תואר אקדמאי? ואם כן, האם התואר הוא בחינוך כי זו הבחירה הקלה ביותר או דווקא תואר במקצוע שנבחר בשל העניין שבו.

כפי שהוכיחו נתוני הלמ"ס, אכן, ל-85 מהמשיבות יש תואר ראשון. רק 15 אחוזים ענו כי הן לא למדו לתואר ראשון בשל השייכות המגזרית החרדית והאמירה החרדית ששוללת באופן עקרוני לימודים לתואר.

יחד עם זאת, למרות המחשבה כי רוב החרדיות לומדות לתואר בחינוך כי הוא הפשוט ביותר מבחינתן כבוגרות סמינר, נראה כי אין זה כך. הנתונים מפתיעים ומצביעים על 67 אחוזים מהבנות שהלכו ללמוד לתואר ראשון שהן אוהבות או בוחרות לכתחילה, למרות שהדבר מחייב השלמת תעודת בגרות, לימודים לקראת פסיכומטרי ושלוש שנים אינטנסיביות של לימודים לתואר מחדש.

רק 18 אחוזים מהמשיבות הצביעו על האפשרות שהלכו ללמוד תואר בחינוך כי זו האפשרות הפשוטה והקלה ביותר לביצוע, זאת למרות האמירה של הלמ"ס שטענה כי לא מעט מבוגרי התואר הראשון החרדים הם תלמידי תואר בחינוך.
לימודים תואר ראשון תוצאות סקר הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד