ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

ראשי הסיעות החרדיות מתנגדים נתניהו: נעביר בקריאה ראשונה

בפתח ישיבת ראשי הקואליציה היום (ראשון), הודיעו ראשי הסיעות החרדיות לראש הממשלה נתניהו ולראשי הסיעות, כי הם מתנגדים לחוק הגיוס החדש במתכונתו הנוכחית • חרף התנגדות הנציגים החרדים אמר נתניהו כי החוק יעלה לקריאה ראשונה

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



דרמה פוליטית בישיבת ראשי הקואליציה: לקראת הבאת חוק הגיוס בקריאה ראשונה כבר בשבוע הבא, ראשי מפלגות הקואליציה נועדו היום (ראשון) לדיון ראשון בחוק הגיוס.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בפתח הישיבה הודיע ראשי הסיעות החרדיות, גפני, דרעי וליצמן, כי הם מתנגדים לחוק הגיוס במתכונתו הנוכחית.

חרף התנגדותם של ראשי הסיעות החרדיות שהודיעו כי יתנגדו לחוק בקריאה ראשונה, ראש הממשלה נתניהו הודיע כי, "בשבוע הבא יסתיימו 21 יום של תזכיר חוק הגיוס ואז נוכל להביא את החוק לקריאה ראשונה בכנסת".

נתניהו הוסיף כי "לאחר הקריאה הראשונה תתקיים התדיינות בין כל מרכיבי הקואליציה על מנת להגיע להסכמה רחבה לקראת הקריאה השנייה והשלישית".

יו״ר ש״ס השר אריה דרעי מסר, "בישיבת ראשי סיעות הקואליציה שהתקיימה היום הודעתי לראש הממשלה, כי על פי הוראת מועצת חכמי התורה בנשיאות מרן ראש הישיבה שליט"א, סיעת ש"ס מתנגדת לחוק הגיוס במתכונתו הנוכחית ותצביע נגדו במליאת הכנסת.

"כפי שהבהרנו עם קבלת תזכיר החוק, אנו רואים בלימוד התורה ערך עליון בעם ישראל ונעמוד בתוקף שכל לומד תורה יוכל לשקוד על תלמודו ללא הפרעה. לא ניתן יד לשום פגיעה בלומדי התורה או במעמדם של בני הישיבות", אמר דרעי.



כפי שדווח ב'בחדרי' בסוף השבוע שעבר, מחר תוקם בכנסתועדה מיוחדת, שתגבש את חוק הגיוס המוצע ותכין אותו לקריאה שניה ושלישית.

בראש הועדה, שתוקם ועדת הכנסת, יעמוד יו"ר הקואליציה חה"כ דודי אמסלם. חבריה יהיו שלושה עשר ח"כים מכלל סיעות הבית, מהקואליציה ומהאופוזיציה.

עוד מסתמן, כי מי שייצגו את החרדים בועדה יהיו חברי הכנסת אורי מקלב מטעם יהדות התורה ויואב בן צור מטעם ש"ס.

הועדה תכין במסגרת הזמן הקצר שנותר, את החוק בהכנה מהירה לקריאה שניה ושלישית עוד במושב הקיץ הנוכחי.
חוק הגיוס התנגדות אריה דרעי משה גפני יעקב ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד