כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

לא נעים להכיר: משגרי העפיפונים נחשפים

צה"ל חושף את שיטת הפעולה של חוליות טרור העפיפונים: הכוונה של מפקד חמאס בגזרה, הכנה על ידי פעילי הארגון תוך שימוש בחומרים בעמדות ובמוצבים ברצועה, ואז שיגור מתוכן. במקביל פורסמו גם שמותיהם ותמונותיהם של ארבעה מחברי חוליות טרור האש, וסרטון בו נראה שיגור בלוני תבערה מעמדה חמאסית

לא נעים להכיר: משגרי העפיפונים נחשפים





"טרור ההצתות הוא מעשה טרור מכוון ומתוזמן של ארגון הטרור חמאס", אומרים הערב בצה"ל. "חמאס מוביל את תופעת טרור עפיפוני התבערה והנפץ, הוא שעומד מאחורי שיגורם, והוא ישא באחריות לתופעת טרור זו".

לאחר שתחילה החלה התופעה כהתארגנות טרור עממית, ניכר בשבועות האחרונים כי חמאס מוביל מהלך זה כפעולה מאורגנת, במסגרתה משוגרים בלוני ועפיפוני תבערה ונפץ מגבול רצועת עזה לעבר שטחי ישראל.

על פי צה"ל, שיטת הפעולה בה פועל חמאס בנושא מתנהלת כך: מפקד גזרתי בארגון הטרור פוקד על שיגור עפיפוני או בלוני התבערה, ומורה לפעילים תחתיו לייצר אותם. הפעילים שקיבלו את ההנחיה, מכינים את העפיפון או הבלון, ומחברים לו חומר בעירה הנלקח ממוצבי חמאס.

הכנת העפיפונים נעשית על-פי רוב בכמויות ובאופן סידרתי, על ידי פעילי חמאס. עם סיום ההכנות, הפעילים משגרים את עפיפוני ובלוני הנפץ לעבר יעדים שמאפשרים הדלקת שריפות רחבות.



מדובר בטרור המוכוון נגד אוכלוסיית תושבי ישראל ושטחי חקלאות וטבע. "צה"ל פועל בעצימות עולה נגד חוליות טרור אלה - בירי בסמוך להן, נגד תשתיות טרור המשויכות אליהן ונגד יעדי חמאס בעומק רצועת עזה", נמסר. "לא נאפשר לטרור להוות איום על תושבי ישראל ושטחיה".

לצד כל אלו, פרסמו בצבא הערב את שמותיהם של ארבעה מחברי חוליות טרור האש שזוהו על-ידי כוחות הביטחון, וניתן לראותם בבירור בתמונה זו.
טרור האש עפיפוני תבערה חמאס עימות בדרום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד