ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

ראשוני: רה"ע י-ם שוקל לפטר את סגנו החרדי

מאבקי השבת בכיכר ספרא ממשיכים להתחמם: ראש העיר ירושלים העלה אפשרות לפטר את סגנו מ'דגל התורה', המזוהה עם המאבק החרדי נגדו בנושא השבת • בלשכת רה"ע מכחישים • מקורביו ל'בחדרי': "מדובר בשני נציגים (וייצמן-פינדרוס) שנלחמים על הישרדותם הפוליטית לקדנציה הבאה" • פרסום ראשון

ברקת (מימין) ופינדרוס בימים יפים יותר
ברקת (מימין) ופינדרוס בימים יפים יותר



'בחדרי חרדים' חושף בפרסום ראשון: על רקע מאבקי השבת ובצל הבחירות לרשויות המקומיות, בלשכת ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, שקלו לפטר את סגנו החרדי העומד מאחורי מאבקי השבת.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי ברקת העלה היום (ראשון) את האפשרות לפטר את סגן ראש העיר, יצחק פינדרוס, במהלך פגישה שקיים עם ראשי הסיעות החרדיות, צביקה כהן ואליעזר ראוכברגר.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים', כי ראוכברגר, חברו לסיעה של פינדרוס, הביע התנגדות חריפה למהלך בפני ראש העיר והצליח לבלום את הפיטורין בשלב זה.

הסיבה ליוזמה הוא כעס גדול של ברקת על סגנו, שפעל מאחורי הקלעים יחד עם חבר,ו יוחנן וייצמן, למען סגירת מתחם התחנה - שבמרכזו עמד דיון מועצה של המניין שהתקיים הערב (ראשון).

הדיון, כזכור, נכפה על ברקת ע"י מנהלת המחוז במשרד הפנים, שהשתמשה בסמכויותיה בפעם השלישית מאז קום המדינה, וזימנה את הישיבה חרף התנגדותו של ראש העיר המכהן ניר ברקת.

פינדרוס הגדיל לעשות ודרש כי ע"פ החוק ברקת לא יעמוד בראש הדיון, אלא ישתתף בה כחבר מועצה מן המניין. אלא שחבריו לסיעה הצליחו למנוע זאת, בטענה כי מדובר בהשפלה של ממש לראש העיר המכהן, שעדיין לא סיים את הקדנציה.

בלשכת ברקת הכחישו את הפרטים. עם זאת, גורם בסביבת ראש העיר אמר ל'בחדרי חרדים': "ההתנהלות בנושא מתחם התחנה אינה תורמת לשמירת השבת ולא תביא כל תועלת לשמירת הסטטוס קוו בירושלים. מדובר בשני נציגים (וייצמן-פינדרוס) שנלחמים על הישרדותם הפוליטית לקדנציה הבאה באמצעות השארתם מעל פני השטח בכותרות פייק".

לדברי הגורם: "אין כאן כל מאבק על שבת שכן הסטטוס קוו נשמר במתחם התחנה. העיריה, ככלל, מכבדת את השבת והוכחנו זאת. רובם המוחלט של הנציגים החרדים חולקים על דעתם של אלה, גם אם אינם יכולים פורמלית להצהיר על כך מסיבות מוכרות במגזר, והשניים הנזכרים מנצלים זאת כדרכם תוך שימוש בשבת קודש לגריפת הון פוליטי בניגוד לאינטרס החרדי. הסטטוס קוו יישאר בעיר במתכונתו הקיימת, במתחם התחנה ובכל העיר".

יש לציין כי בדיון שהתקיים הערב במליאה אושרה ההצעה החרדית, המחייבת את עיריית ירושלים לערער על התב"ע שניתן מתחם התחנה. זאת, ברוב של 16 תומכים מול 11 מתנגדים בלבד

מי שנעדר מהישיבה, אותה יזמו כאמור הנציגים החרדים, היה המועמד משה ליאון. "לצערי מועצת העיר הפכה לקרקס חסר משמעות. נציגי ציבור, שטובת ירושלים אינה בראש מעינייהם - הפכו את מליאת המועצה לבימת שיסוי בין המגזרים והאוכלסיות השונות בעיר כחלק מקמפיין פוליטי", תקף המועמד.
יצחק פינדרוס ניר ברקת מתחם התחנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד