י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

קודם להתייעצות של ראשי הישיבות - בן הרבי שיגר מכתב לגדו"י

אמש נועדו חברי המועצת של 'דגל' בביתו של הגרמ"ה הירש בנושא חוק הגיוס 'בחדרי חרדים' חושף כי להתייעצות קדם מכתב כואב ששיגר בנו של האדמו"ר מהמועצת האגודאית אל גדולי 'דגל', בו הוא מנתח את הסכנו שבחוק 'בחדרי' חושף ג"כ את תוכנו

הגרמ''ה הירש והגר''מ ברזובסקי
הגרמ''ה הירש והגר''מ ברזובסקי



תזכיר חוק הגיוס שיעלה להצבעה בשבוע הבא בקריאה ראשונה הביא לסבב התייעצויות ב'דגל התורה', שם עדיין לא נשמעו התבטאויות נחרצות של גדו"י, האם לתמוך או להתנגד לחוק לכשיעלה להצבעה.

אתמול (ראשון) התקיימה התייעצות במעונו של הגרמ"ה הירש חבר המועצת של 'דגל', יחד עם ראשי הישיבות הגר"ד כהן, הגר"א פילץ, הגר"ב סולובייצ'יק והגר"י רוזן שהתכנסו לדון בנושא החוק החדש.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי קדם להתייעצות מכתב מקדים וכואב ששלח בימים האחרונים ראש ישיבת סלונים הגאון רבי משה ברזובסקי, בו הוא מנתח את החוק של משרד הבטחון וקובע כי הוא מסוכן ומנוגד לרוח היהדות החרדית.

המכתב נשלח בין היתר לראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין, לביתו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי וכן לחבר המועצת הגרמ"ה הירש.

'בחדרי חרדים' מביא את עיקרי הדברים במכתב שנחשף לראשונה. הגר"מ ברזובסקי פותח את מכתבו בכך שיש שני עקרונות ידועים מקדמא דנא לגבי חוק הגיוס, הראשונה שלא יהיו שום מכסות על מספר לומדי התורה, השנייה שלא יהיו סנקציות פליליות.

בהמשך המכתב הוא מפרט ומסביר שהחוק של משרד הביטחון כולל בתוכו את שני העקרונות, כאשר במקום מכסות ללומדים - נכתב 'יעדי גיוס', כלומר כיבוס משמעות בלבד, כאשר במקום סנקציות פליליות בעוד שלש שנים, הם יחולו בעוד שש שנים.

זאת ועוד, בחוק כלול עונש על כלל עולם הישיבות, כלומר שמדינת ישראל אומרת לעולם הישיבות אתם צריכים לספק לנו כך וכך בחורים, באם לא תמלאו לנו את היעדים האלו - 40% לפחות מכלל בחורי הישיבות, נעניש אתכם. הוי אומר, תפקיד הישיבות הוא גם לדאוג לצבא לחיילים, ולא ללמוד תורה.

את מכתבו מסיים ראש ישיבת סלונים, "האם אנחנו יכולים לאפשר שיעבור חוק כזה במדינת ישראל??? האם ניתן לחיות במדינה שמעבירה חוק שהישיבות צריכים לספק כח אדם, ולא, יקבלו עונש???".



כזכור, אתמול (ראשון) במהלך ישיבת ראשי הקואליציה, הודיעו שלושת ראשי הסיעות החרדיות, גפני, דרעי וליצמן כי הם יתנגדו לחוק במתכונתו הנוכחי.

מנגד, ראש הממשלה סירב להתחשב בהתנגדותם והודיע לראשי הקואליציה כי "בשבוע הבא יסתיימו 21 יום של תזכיר חוק הגיוס ואז נוכל להביא את החוק לקריאה ראשונה בכנסת".

נתניהו סיכם כי, "לאחר הקריאה הראשונה, תתקיים התדיינות בין כל מרכיבי הקואליציה, על מנת להגיע להסכמה רחבה, לקראת הקריאה השנייה והשלישית".
חוק הגיוס בנימין נתניהו הרב משה ברזבסקי רבי גרשון אדלשטיין מכתב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד