י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

בנט על חוק הגיוס: "בטנקים, לא משיגים כלום"

שר החינוך בנט התייחס הבוקר למשבר חוק הגיוס, שמחזיר שוב את הקואליציה לימי שלהי מושב החורף, ואמר כי "צריך לעשות את זה בהדרגה. אם באים אליהם בטנקים, לא משיגים כלום"

בנט נואם בישיבת ממשלה. צילום: פלאש 90
בנט נואם בישיבת ממשלה. צילום: פלאש 90 צילום: פלאש 90



על רקע משבר חוק הגיוס, התייחס הבוקר (שני) חבר הממשלה, יו"ר 'הבית היהודי', השר נפתלי בנט ואמר כי "צריך לעשות את זה בהדרגה. אם באים אליהם בטנקים, לא משיגים כלום".

"הדרך הקצרה היא הדרך הארוכה". אמר בנט בראיון לאריה גולן בכאן רשת ב' וציין כי "כבר עכשיו משרתים חרדים וכל שנה צריך להוסיף עוד. חלק ניכר מהחרדים ישרתו בעוד דור".

כזכור, כאשר פרץ המשבר הקודם בעניין חוק הגיוס, בשלהי מושב החורף, היה זה בנט שתקף את נתניהו והתייצב לצד המפלגות החרדיות. בנט אמר אז בראיון לגל"צ: "אנחנו לא מדינת עולם שלישי שכל שנתיים וחצי צריך ללכת לבחירות. אם נתניהו רוצה לפתור את המשבר, הוא יכול לסגור את זה בחמש דקות. אם רה"מ יחליט לקחת את המדינה כולה לבחירות מסיבות פרסונליות זה חמור מאוד. בחירות יעלו מיליארדים וישתקו את המשק".

"כל הזמן ראש הממשלה מציב עוד תנאים. זה מיותר". אמר אז בנט. "אם נראה שהסיפור הזה לוקח את כל המדינה לסיבוב, נצטרך לעשות חושבים על גיבוי ראש הממשלה. אין בעיה בנושא הגיוס, החרדים מתגייסים בשנים האחרונות פי 10, במספרים הולכים וגדלים, ואף אחד לא רוצה רבבות חרדים שיגיעו עם 17 כשרויות והפרדה מגדרית בבסיסים".

בנט אף איים והצהיר באותו ראיון כי "אם יתברר שנתניהו מקדם בחירות לצורך אישי - אשקול לרוץ מולו. אחרי הבחירות הבאות אהיה שר ביטחון או ראש ממשלה".

כזכור, אתמול דווח ב'בחדרי חרדים' כי בפתח הישיבה הודיעו ראשי הסיעות החרדיות, גפני, דרעי וליצמן, כי הם מתנגדים לחוק הגיוס במתכונתו הנוכחית.

חרף התנגדותם של ראשי הסיעות החרדיות שהודיעו כי יתנגדו לחוק בקריאה ראשונה, ראש הממשלה נתניהו הודיע כי, "בשבוע הבא יסתיימו 21 יום של תזכיר חוק הגיוס ואז נוכל להביא את החוק לקריאה ראשונה בכנסת".

נתניהו הוסיף כי "לאחר הקריאה הראשונה תתקיים התדיינות בין כל מרכיבי הקואליציה על מנת להגיע להסכמה רחבה לקראת הקריאה השנייה והשלישית".

יו״ר ש״ס השר אריה דרעי פרסם הודעה, בה סיפר כי "בישיבת ראשי סיעות הקואליציה שהתקיימה היום הודעתי לראש הממשלה, כי על פי הוראת מועצת חכמי התורה בנשיאות מרן ראש הישיבה שליט"א, סיעת ש"ס מתנגדת לחוק הגיוס במתכונתו הנוכחית ותצביע נגדו במליאת הכנסת.

"כפי שהבהרנו עם קבלת תזכיר החוק, אנו רואים בלימוד התורה ערך עליון בעם ישראל ונעמוד בתוקף שכל לומד תורה יוכל לשקוד על תלמודו ללא הפרעה. לא ניתן יד לשום פגיעה בלומדי התורה או במעמדם של בני הישיבות", אמר דרעי.
חוק הגיוס נפתלי בנט גיוס חרדים משבר קואליציוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד