י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הח"כית חטפה: "האירוע האחרון עם מחיצה"

חברת הכנסת ממפלגת 'העבודה', צייצה נגד ההפרדה באירועים דתיים וחטפה מעוקביה מלחמה שערה

צילום אילוסטרציה: קובי הר צבי
צילום אילוסטרציה: קובי הר צבי צילום: קובי הר צבי



"לכו תבלו מחר באירוע של חב"ד בככר, כי הוא האירוע האחרון שיתקיים בתל אביב עם מחיצה". כך צייצה אמש (ראשון) חברת הכנסת מרב מיכאלי מ'המחנה הציוני' בחשבון הטוויטר שלה.

מיכאלי צייצה זאת בתגובה להחלטת השופט קובי ורדי מבית המשפט המחוזי בתל אביב, אשר דן בעתירה שהגישה חב"ד ופסל את דרישת עיריית תל אביב בנוגע לאירוע "משיח בכיכר", בשל הפרדה בין גברים לנשים.

עוקבים רבים הגיבו לציוץ של חברת הכנסת. כך למשל כתב לה נחמיה גרשוני - פעיל טוויטר מוכר: "עיריית ת"א לא תוכל למנוע אירועים כי יש בהם מתחם נפרד. הטרפת הסתיימה היום. לא יחזיק בעתירה נגדה כי היא מדירה בכך חרדים".

"אני קיבוצניק חילוני מוחלט (שבטעות הצביע לכם בבחירות האחרונות, לא יקרה יותר)", כתב כפיר בר לב, שהוסיף "מחר אכן אלך לאירוע בכיכר להפגין תמיכה ולדאוג שחופש הדת והחירות הציבורית ישארו ולא ירמסו ע"י בולשביקים וגזענים כמוך שלא מוכנים ששום דבר שהוא לא כמו שאת רוצה יתקיים".

אברהם קנלסקי, חסיד חב"ד, הגיב כך: "ימות המשיח, ח"כ מיכאלי מזמינה את כל עם ישראל לחגוג עם חב"ד את נצחון היהדות על היבסקציה משיח יכול לבוא".

עוקבת אחרת, שרי צדוק-אזולאי הגיבה למיכאלי וכתבה: "לא נעים לי להגיד לך אבל המחיצה היחידה שלא תעמוד בזה היא זו שבלב שלך שלא כי חב"ד יהיו כאן הרבה הרבה שנים אחרייך ובהפרדה".

דוד חכם, מגיש המהדורה ב'קול חי', "מרב, לא לקיים אירוע בהפרדה פרושו של דבר: הדרת חרדים. לא ייתכן להדיר אוכלוסיה כל כך גדולה, גם אם העיר היא תל אביב".

"אויש באסה איתך ח״כ מיכאלי... כל כך לא תיכננתי ללכת לעצרת הזאת אבל ככל שאת כותבת יותר ויותר שטויות בנושא זה דווקא עושה לי חשק. בבקשה די, יש לי ימבה דברים לעשות מחר במקום". כתב לה עוקב.

עוקב אחר כתב לה: "היית מתה! היהדות האורתודוקסית תישאר הרבה אחרי שתעלמי מחיינו. את בושה למפלגת העבודה. איזה מזל שעד סוף הקריירה העלובה שלך ,את תמשיכי לקשקש מספסלי האופוזציה".

כזכור, כפי שדווח אתמול ב'בחדרי חרדים', שאל השופט בדיון: "איך יכול להיות שחולדאי יצא בפומבי נגד העצרת, לפני שנערך שימוע לחב"ד, וזאת אחרי שהודיעו להם שהאירוע מאושר?".

"אני תוהה אם העירייה היא נותנת חסות ואם לא, אז לא חל עליה בכלל עניין הדרת נשים בגינה מבקשים לבטל את האירוע. למה בפארק הירקון זה בסדר לעשות מחיצות ובכיכר רבין לא?". אמר השופט.

"שימוע לא עושים אחרי שראש העיר נותן החלטה. אם מבחינת ההלכה זה הכרח - מה גורם לזה? אתה מדיר את הנשים שלהן, הן לא יגיעו", אמר השופט, והוסיף, "כולם נגד הדרת נשים. זה לא מצב רגיל של נסיעה באוטובוס או מישהו שמונעים ממנו לשיר על הבמה. יש פה ציבור שאומר 'אני רוצה מחיצה שלא מפריעה לאחרים'. אני לא רואה שבמצב כזה האירוע לא יתקיים".

"כמה אנשים חילונים מתל אביב יגיעו לאירוע?" הוסיף ושאל השופט, ופנה לנציגי עיריית תל אביב "אתם לא יכולים לאשר להם ואז עשו שימוע אחרי שכבר קיבלתם החלטה לבטל. ככה לא עושים שימוע אחרי שראש העיר כבר החליט? אין שום סיבה שהאירוע לא יקרה" אמר.

השופט פנה לשדולת הנשים והציע להם לקבל את עמדתו ולשנות את החלטת העירייה. "זה לא כפייה, זה ציבור שרוצה זאת". השופט אמר להם, "אני לא בטוח שזה טוב שאני אכתוב פסק דין בעניין, אני מציע לכם לחזור בכם. אני לא רואה שום סיבה לא לקיים את האירוע הזה. הציבור שלהם ממילא יתיישב בנפרד.

בסופו של דיון, עיריית תל אביב נאלצה לחזור בה מההחלטה לפסול את האירוע "משיח בכיכר" שיתקיים היום (שני) כמתוכנן.
משיח בכיכר מרב מיכאלי שנאת חרדים הפרדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד