י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

ביקור חסר תקדים: הנסיך נחת בישראל • תיעוד

הנסיך וויליאם, נכדה של מלכת בריטניה אליזבת השניה והשני בתור לירושת הכתר היוקרתי, נחת בנמל התעופה בן גוריון לביקור ממלכתי ראשון אי פעם של נציג משפחת המלוכה הבריטית בישראל - מאז קיבלה את עצמאותה לפני כשבעים שנה מהאימפריה הדועכת • צפו בגלריה מהביקור ההיסטורי

צילומים: הדס פרוש - פלאש 90
צילומים: הדס פרוש - פלאש 90



הנסיך הבריטי וויליאם הגיע לישראל במסגרת מסעו במזרח התיכון, היום אחר הצהרים נחת הנסיך בנמל התעופה בן גוריון, זהו ביקור ראשון ורשמי של בן משפחת המלוכה הבריטית בישראל.

במהלך ביקורו הוא יפגש עם ראש הממשלה נתניהו ועם הנשיא ריבלין, הוא גם יבקר במזרח ירושלים, מזרח ירושלים הוגדר ע"י בית המלוכה הבריטי כ"שטחים פלסטיניים כבושים", דבר שבישראל לא אהבו כל כך לשמוע.

בפתח ישיבת סיעת הליכוד הבוקר אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו: ״אנחנו נקבל היום את הדוכס מקיימברידג', הנסיך ויליאם, לביקור היסטורי ראשון בישראל של נציג בית המלוכה הבריטי. אני חייב להגיד שזה לא בדיוק נכון מפני שיש פה נציגה, וזו הסבתא-רבא שלו, הנסיכה אליס, אחת מחסידות אומות העולם שהצילה יהודים ביוון בימי מלחמת העולם השנייה וביקשה להיקבר כאן בירושלים. אנחנו כמובן נקבל את הנסיך בברכה. רעייתי ואני היינו מזמינים את כולכם אבל המקום קצת צר במעון רה״מ, אז אנחנו נברך אותו בשמכם ובשם כל אזרחי ישראל - ברוך הבא!״.

הנסיך ויליאם הספיק לבקר בירדן לפני שנחת כאן בישראל, הביקור יימשך עד יום חמישי בצהריים. הנסיך צפוי לבקר במהלך שהותו בישראל, בירושלים, יפו, תל אביב וברמת גן. מי שקיבל את פניו מטעם הממשלה, היו שר התיירות יריב לוין וחבר הכנסת אמיר אוחנה.

התכנון למחר: בשעה 10:15 הנסיך יגיע למוזיאון 'יד ושם' בירושלים, לאחר הביקור הוא ייפגש עם ראש הממשלה ורעייתו שרה במעון הרשמי בבלפור. לאחר מכן הוא ייפגש עם נשיא המדינה ראובן ריבלין בבית הנשיא.

ואיך אפשר בלי "משחקי השלום". הנסיך יגיע אחר הצהריים לאצטדיון "נווה גולן" ביפו, שם יתקיים משחק כדורגל מטעם ארגון "שער שוויון" ו"מרכז פרס לשלום", במשחק ישתתפו ילדים יהודים וערבים, והוא גם ייפגש עם ראש העיר תל אביב רון חולדאי.

בערב הנסיך יגיע לקבלת פנים במעון הפרטי של השגריר הבריטי ברמת גן, לשם גם יגיע ראש הממשלה, ביום רביעי הנסיך ישתתף במספר אירועים שונים בתל אביב שתוכנם לא פורסם. ביום חמישי בצהריים הוא ימריא בחזרה לבריטניה מנמל התעופה בן גוריון.

לכבוד הביקור, צויץ בחשבון הטוויטר הרשמי של ארמון קנסינגטון הבריטי, בו מתגורר וויליאם, ציוץ בשפה האנגלית ובשפה העברית.

לצד תמונה שבה נראה הנסיך יורד ממדרגות המטוס נכתב בציוץ כך: ‏Prince William arrives in Israel, on the first official visit by a senior member of the Royal Family."הנסיך ויליאם נוחת בישראל, לביקור הרשמי הראשון של בן משפחת המלוכה הבריטית".

הנסיך ויליאם הוא בנם הבכור של הנסיכה דיאנה והנסיך צ'ארלס, והשני בסדר הירושה לכתר המלוכה הבריטי. הוא נכדם של המלכה אליזבת השנייה ובעלה הנסיך פיליפ. לוויליאם יש אח הצעיר ממנו בשנתיים, הנסיך הארי.

אמם של השניים, דיאנה, הנסיכה מוויילס, נהרגה בתאונת דרכים בפריז בשנת 1997, לאחר שניסתה להימלט מצלמי פפראצי שרדפו אחריה בשביל להשיג צילום טוב יותר, ובעוד הנפגעים שוכבים במכונית ההרוסה, פצועים קשה, התקרבו אליהם כמה מן הצלמים והמשיכו לצלם.

צילום: הדס פרוש - פלאש 90















נסיך בריטי ביקור היסטורי וויליאם וקייט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד