כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

ח"כים דורשים לבטל גיוס החובה: עד מתי נסית

בדיון שהתקיים בכנסת על הצעה לביטול גיוס החובה לצה"ל, טענו יוזמי ותומכי החוק המוצע כי צה"ל כבר "איננו צבא העם", כי הדרישה לשוויון כביכול גורמת להסתה ולפילוג בין חלקי העם, וכי בחובת הגיוס דומה ישראל לצפון קוריאה

ח"כים דורשים לבטל גיוס החובה: עד מתי נסית



היום (ב') התקיים בכנסת דיון בנושא ביטול חובת הגיוס לצה"ל, בו השתתפו חברי כנסת מימין ומשמאל. בכנס הוצגה הצעת החוק של ח״כ מוסי רז וח"כ יהודה גליק, בנוגע לביטול חובת הגיוס, כשהנושא נדון על ידי אנשי אקדמיה, צבא, נציגי החברה האזרחית וח״כים מכל קצוות הקשת הפוליטית.

ח"כ יהודה גליק (הליכוד), שיזם את הדיון, אמר: "אני עוסק בנושא מתוך פטריוטיות ואהבת הארץ – יש לנו רצון שהמדינה תהיה חזקה, אבל האמת היא שכיום כשליש מעם ישראל לא מתגייס, כך שעובדתית הצבא הוא לא צבא העם. אם יש נושא שמפלג את החברה הישראלית ולא מאחד אותו בארבעים שנה האחרונות – זוהי חובת הגיוס וראוי לבחון מדי פעם את הנחות היסוד שלנו".

לדברי גליק, "לא יכול להיות שמה שהיינו זקוקים לו כשהיינו 600,000 איש ב-1948, לא משתנה כשאנחנו 8 מיליון איש בשנת 2018"

ח"כ מוסי רז (מרצ), גם הוא מיוזמי החוק, הוסיף: "הפכנו כבר לצבא חצי מקצועי והצבא מבין את זה היטב. השירות הולך ומתארך, ואנחנו בדרך לשם. הצבא הוא גורם מסליל מובהק, ארבעת העשירונים התחתונים כמעט ולא מתגייסים, ולכן לא מדובר בכור היתוך".

"יש קבוצות שלא מתגייסות ולא יתגייסו לעולם – כמה נמשיך להסית אחד נגד השני? כל מה שאנחנו מציעים זה גיוס חובה עם סייג אחד: מי שלא רוצה - לא צריך. זה מודל שיסיים את הסכסוך בין חרדים לחילונים שמפרנסים את השונאים ויאפשר למדינת ישראל להתעסק בבעיות האמיתיות שלה", הוסיף רז.

יו"ר סיעת 'יהדות התורה', חה"כ מנחם אליעזר מוזס, התייחס ליוזמה ואמר: "אנחנו יודעים את האמת – השוויון לא קיים, אין שוויון בין אחד שיושב על הגדר בעזה לבין אחד שמשרת במרכז הארץ, כל הנושא השוויוני הוא ויכוח אין סופי. יתרה מכך, באיזו מדינה חוץ מבישראל יש גיוס חובה לנשים? צפון קוריאה".

לדברי מוזס, "החילוניים לא באמת רוצים שבחורי הישיבה יתגיסו – הם לא יזהו את ילדיהם אחרי שלוש שנות שירות עם לומדי תורה. גם בכיר ביטחוני בכיר אמר לי: 'אני לא יכול להחזיק חיילים שכוח סמכותו הוא הרבי, ולא הקצין - ולו הקצין בדרגה הגבוהה ביותר'".

בסיום הדיון חתמו חברי הכנסת על הצעת חוק, שתעלה בקרוב לדיון במליאת הכנסת, ובה הם קוראים לבטל את חוק גיוס חובה ולהפוך את צה"ל לצבא מקצועי.
גיוס חובה חכ מוזס מוסי רז יהודה גליק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד