י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הגר"י יוסף תקף את המפעל, גפני נחלץ לטובתו

ועדת הכספים של הכנסת, שבראשותו של יו"ר 'דגל התורה' גפני, מתכוונת לקיים מחר דיון על היחלצות לעזרתו של מפעל המלט 'הר טוב' - ימים לאחר שהראשון לציון הגר"י יוסף הגדירו כמפעל מחלל שבת

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



בעקבות דרישתו של ח"כ מיקי לוי, ממפלגת 'יש עתיד' שבראשות יאיר לפיד, תקיים מחר וועדת הכספים של הכנסת דיון למען חברת המלט 'הר טוב'. כותרת הדיון, אותה העניק לוי, היא: "הצפת שוק המלט הישראלי במלט טורקי - תמוטט את מפעל מלט הר טוב ותפגע קשות בתחרות".

הסיפור מסתבך כאשר מתברר כי דיון הוועדה, שבראשותו של יו"ר 'דגל התורה', ח"כ משה גפני, יתקיים ימים ספורים לאחר הצהרה של הראשון לציון, הגר"י יוסף, כי מפעל הר טוב מחלל את השבת. הראשל"צ אמר את הדברים במוצאי השבת האחרונה.

את הדיון יזם חה"כ מיקי לוי כבר לפני חודש, שאז הגדירו כדחוף, על רקע המתיחות המחריפה עם טורקיה. ככל הידוע, דיון הועדה בנושא נועד להתקיים מחר כמתוכנן, למרות הכרזת הראשל"צ.

כזכור, במוצאי השבת האחרונה אמר הגר"י יוסף בשיעורו: "יש חברת הר - טוב, זה ליד בית שמש מיצרים שם מלט אדם עושה שיפוצים בבית שלו הוא קונה שק מלט או הקבלן ועושה לו שיפוצים. מותר לו להשתמש במרפסת הזו שאתה נהנה מדבר שנעשה בשבת".

מטעם הר טוב נמסר: "המפעל הינו שומר שבת וכל 160 העובדים (הישירים ועובדי הקבלן) אינם עובדים בשבת. במפעל ישנם תנורים אשר פועלים בחום של קרוב ל2,000 מעלות חום ושאינם ניתנים לכיבוי כל השנה ולצורך כך מועסקים במפעל 6 עובדים שאינם יהודים (דרוזים) לצורכי ביטחון".

'בחדרי חרדים' פנה לחבר הכנסת גפני בבקשת תגובה, אולם זו טרם התקבלה נכון לשעת כתיבת השורות, ותתפרסם על ידינו מיד כאשר תתקבל.
ועדת הכספים משה גפני מיקי לוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד