כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הכניסה לבית הח"כ הפכה לזירת קרב; חבר ה'מועצת' התקשר • צפו

עשרות מפגינים מהפלג הירושלמי התקהלו מול בית המחוקק, להפגנה נגד חוק הגיוס • עימותים אלימים התפתחו והמשטרה מנסה לפזר את ההפגנה • בעיצומו של הקרב, זכה הח"כ לשיחה טלפונית נדירה מחבר ה'מועצת' • תיעוד משתי הגזרות

הכניסה לבית הח"כ הפכה לזירת קרב; חבר ה'מועצת' התקשר • צפו
הפגנה מול בית משה גפני על רקע חוק הגיוס צילום: מחאות החרדים הקיצוניים



מלחמות החרדים: עשרות מפגינים הנמנים על הפלג הירושלמי התקהלו הערב (שני) בסמוך לביתו של יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני, שברחוב יצחק ניסים בבני ברק, על רקע חוק הגיוס החדש והשנוי במחלוקת, הצפוי לעלות להצבעה בקרוב.

במקום התפתחו עימותים, כאשר תושבים משליכים ביצים ושקיות מים לעבר המפגינים מהפלג הירושלמי. כוחות משטרה ממרחב דן שהגיעו למקום מנסים לפזר את המפגינים.

העימות בזירת ההפגנה. צילום: באדיבות המצלם

כבר בחודש שבט נערכה הפגנה במוצאי שבת (במקביל להפגנה מול בית היועמ"ש מנדלבליט) בסמוך לביתו של גפני, אולם אז לא היו אלה חרדים. המפגינים הניפו שלטים נגד העלאת שכר הח"כים שאושר השבוע בוועדת הכספים.

ובעוד העימותים בעיצומם מול ביתו של חבר הכנסת הוותיק, הפתיע חבר מועצת גדולי התורה הליטאית את גפני בשיחה טלפונית בלתי שגרתית. כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

צפו בגפני משוחח עם חבר ה'מועצת'. צילום: באדיבות המצלם

כי ראש ישיבת 'עטרת ישראל', הגרב"מ אזרחי, התקשר לחבר הכנסת במהלך דיוני המליאה המתמשכים, ובעוד הרוחות מול ביתו ממשיכות להתלהט, וביקש לחזקו על רקע מאבק הפלג הירושלמי נגדו.

כפי שנודע ל'בחדרי', בשיחתם אמר ראש הישיבה לחבר הכנסת: "אל תירא ואל תיחת. אתה שלוחא דשמיא ודידן. שכרך עצום ורב".
חוק הגיוס משה גפני הגרבמ אזרחי הפלג הירושלמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד