י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הראשל"צ נגד 'העדה החרדית': גזענות טהורה

הראשון לציון והרב הראשי לישראל מנפק אמירה חריפה במיוחד כנגד בד"ץ הכשרות הפופולרי 'העדה החרדית', כשהוא מאשים אותו ב"גזענות טהורה" מצהיר: "ספק גדול אם ניתן לסמוך על גוף כשרות הרואה עצמו כמחמיר כביכול ומקל בהלבנת ובשפיכות דמים של יהודים אחרים רק בשל צבע עורם", ומאיים "לפעול בכל חומרת הדין"

הראשל"צ נגד 'העדה החרדית': גזענות טהורה
פלאש 90



בהתבטאות חריפה באופן חסר תקדים, תוקף הערב הראשון לציון והרב הראשי לישראל, הגאון רבי יצחק יוסף, את בד"ץ 'העדה החרדית', כשהוא מאשים אותו ב"גזענות טהורה" ומפקפק האם ניתן להמשיך ולסמוך עליו כגוף כשרות.

"אני רואה בחומרה רבה את ההנחיה שיצאה על ידי מי שמכנים עצמם גוף כשרות, לפסילתם של עובדים יוצאי אתיופיה שומרי מצוות מלעסוק בייצור יין", מסר הראשל"צ. זאת, בתגובה לתחקיר שפורסם מוקדם יותר הערב ב'כאן 11', בו נטען כי בעקבות הנחיית 'העדה' נאסר על עובדים אתיופים לגעת ביין ב'יקבי ברקן' שבהשגחת ההכשר הפופולרי, והם פוטרו ממשרתם.

צפו בתחקיר 'כאן'

"אין שום הסבר להנחיה שכזו מלבד גזענות טהורה. יוצאי אתיופיה הם יהודים לכל דבר. ספק גדול אם ניתן לסמוך על גוף כשרות הרואה עצמו כמחמיר כביכול ומיקל בהלבנת ובשפיכות דמים של יהודים אחרים רק בשל צבע עורם. בכוונתי לפעול בעניין בכל חומרת הדין ולמצות עד תום את הבירור עד למסקנות המתבקשות", הוסיף הגר"י יוסף.

גם יו"ר הועדה לביקורת המדינה בכנסת, ‏ח"כ שלי יחימוביץ, הגיבה הערב לתחקיר, וטענה: "נניח שהיינו רואים סרט מדע בדיוני בו מוכרזים מסיבה עלומה טמאים הנאסר עליהם לבוא במגע עם האוויר שליד מזונם של האדונים. זה לא מדע בדיוני. זו המציאות הגזענית שלנו, שעוד רגע מישהו יגן עליה. זוועה".

ואילו ח"כ פנינה תמנו שטה מסרה: "בשם בד"ץ פוסלים את יוצאי אתיופיה. אני שואלת בשם איזה יהדות הם פועלים? מקווה שיפשטו רגל כמו שפשטו ערכים וכפי שפגעו בעובדים רק כי ביזנס זה ביזנס ושכחו שיהודי זה יהודי ולא משנה צבע עורו".
אפליה אתיופים העדה החרדית הראשון לציון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד