י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הריאל קרס, ואלפים יצאו לרחובות והוכו

תסכול מר בקרב אזרחי איראן, הוציא אלפים לרחובות, למחות על המצב הכלכלי ההולך ומחריף במדינה השוטרים נהגו באלימות והיכו ללא רחם

אלימות השוטרים. (באדיבות המצלם)
אלימות השוטרים. (באדיבות המצלם) צילום: צילום מסך



רשתות חברתיות איראניות מדווחות על מהומות גדולות בטהראן הבירה נגד המשטר.

מאחר והתקשורת האיראנית לא מדווחת את האמת, הרשתות החברתיות מדווחות על המתרחש בטהראן הבירה, שם מפגינים אלפים נגד המצב הכלכלי, בעקבות ערך המטבע האיראני שהגיע לשפל חסר תקדים, קריסת הריאל הגיעה לערך של 90 אלף עבור כל דולר בשוק השחור, על אף שהמשטר עושה מאמצים לשלוט בערך המטבע שערכו הרישמי הוא 42 אלף ריאל לכל דולר.


(המון זועם ברחובות טהראן)

המחאות וההפגנות תועדו ושותפו ברשתות החברתיות, בהם תועדו שוטרים מכים ומרססים בגז מפגינים, המפגינים דרשו מבעלי חנויות לסגור את חנויותיהם, תוך שהם צועקים לעברם "פחדנים".

בבזאר הגדול של טהראן התקיימו מחאות גדולות, וגם מול הפרלמנט האיראני התעמתו המפגינים עם השוטרים, תוך כדי שהם צועקים "מוות לדיקטטור". (הכוונה למנהיג העליון חמינאי).

בשבועות האחרונים לאחר פרישת טראמפ מהסכם הגרעין האיראני, המצב באיראן הפך לקשה מאד, אנשים שהיו מתפרנסים בצורה יפה, הגיעו לפת לחם, מסתבר שהחלטה לפרוש מהסכם הגרעין השפיעה באופן מיידי על הכלכלה האיראנית.

במשך השנה האחרונה התקיימו מאות הפגנות בכל רחבי איראן, אך המשטר הצליח למגר אותם בצורה חלקה, וכנראה שגם הפעם לא יצליחו המפגינים להפיל את המשטר.

בתוך כך, חשבון הטוויטר של משרד החוץ הישראלי בפרסית, איחל אתמול (שני) בטוויטר, למפגינים בטהראן, בהצלחה וייחל לכך שיפילו את המשטר. כעבור כמה שעות הציוץ נמחק.
מהומות טהראן איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד