י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

אסון קריסת הבמה: עבודות שירות בלבד לאחראים על מותה של הילה ז"ל

"6 שנים שאני שותקת, יושבת בספסל המסריח הזה. נפשי עם פלישתים, קחו אותי. רוצה להיפטר מהעולם". כך הגיבה הבוקר האם הנסערת בעקבות גזר הדין המקל עם האחראים למחדל שהביא למות בתה

הבמה לאחר הקריסה. צילום: נתי שוחט, פלאש 90
הבמה לאחר הקריסה. צילום: נתי שוחט, פלאש 90



בית המשפט המחוזי בירושלים גזר הבוקר (שלישי), עבודות שירות בלבד על אורן ורשבסקי מהנדס המבנים ויצחק צוקר יועץ הבטיחות, ששימשו בתפקידים אלה בטקס הדלקת המשואות בהר הרצל בשנת 2012, שם נהרגה הילה בצלאלי ז"ל.

סיגלית, אמה של הילדה בצלאלי ז"ל, אמרה כי היא "לא מאמינה" שזה גזר הדין המקל, "הרגתם לי את הילדה" אמרה. אביה של בצלאלי, ירון, אמר "אנחנו מבטיחים לכם שהצדק ייצא לאור. אנחנו לא נוותר. זה לא נגמר".

האם סיגלית הוסיפה ואמרה: "6 שנים שאני שותקת, יושבת בספסל המסריח הזה. נפשי עם פלישתים, קחו אותי. רוצה להיפטר מהעולם". היא הוסיפה: "ניסיתי, הילה, כשלתי. הילה שלנו, לא עשית שום דבר רע בעולם‎".

שני בכירים מחברת 'עיצוב במה' כבר הורשעו בעבר ודינם נגזר לעונשי מאסר ותשלום פיצויים למשפחת החיילת שנהרגה באסון ולשני החיילים שנפצעו. בנוסף הרשיע בית המשפט את החברה שהפיקה את טקס הדלקת המשואות בהר הרצל בגין גרם מוות ברשלנות וגרם חבלה רשלנות.

על אורן ורשבסקי מהנדס המבנים נגזר 400 שעות לתועלת הציבור ומאסר על תנאי, על יצחק צוקר יועץ הבטיחות נגזרו 4 חודשי עבודות שירות ופיצוי של 45 אלף שקלים.

עו"ד דניאל מור ועו"ד טל מושקוביץ, מפרקליטות מחוז ירושלים אמרו כי מהנדס המבנים הורשע בכך שלא תכנן את המבנה לאורך כל שלבי האירוע ולא נקט בשום פעולה כדי להתריע ולעצור את ההליך. בנוסף לכך, תוך הימצאות בניגוד עניינים, היה אמור לשמש כפונקציית בקרה ופיקוח - וגם בכך הוא כשל.

יועץ הבטיחות שנשכר על ידי משרד ההסברה, חובתו הייתה לשכור מטעמו מהנדס, איש מקצוע שישמש בכל תהליכי הפיקוח והבקרה, אולם הוא שכר את שירותיו של מר ורשבסקי תוך ידיעה שהוא מצוי בניגוד עניינים. בכך למעשה כשלו שניהם והתנהלותם הרשלנית הביאה בסופו של דבר לתוצאות הקשות.

הפרקליטות טענה לעונשי מאסר בפועל שהולמים את עוצמת הרשלנות ואת התוצאות הקשות של האירוע. בית המשפט הטיל על ורשבסקי שירות לתועלת הציבור ועל צוקר מאסר שירוצה בעבודות שירות וכן פיצויים למשפחות. "נלמד את גזר הדין ונשקול צעדינו" אמרו בפרקליטות. "אנו מחזקים את ידי משפחתה של הילה בצלאל ז"ל ואת ידי החיילים שנפצעו באירוע- ומקווים שהמקרה הנוכחי יהווה תמרור אזהרה לכל העוסקים במלאכת הקמת המבנים ובבטיחות לגבי האחריות המוטלת על כתפיהם".
הר הרצל הילה בצלאלי גזר דין מחדל קריסת במה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד