י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

זעזוע: כך ביזו בעיתון את הרבי מליובאוויטש

לאחר קיום כנס 'משיח בכיכר' אמש בתל אביב, עיתון 'הארץ' מפרסם הבוקר קריקטורה המבזה את הרבי מליובאוויטש זצ"ל "ממליץ לך לחזור בך. עזוב את הדברים שבקדושה ורבנים"

הרבי מליובאוויטש. צילום: נתי שוחט, פלאש 90
הרבי מליובאוויטש. צילום: נתי שוחט, פלאש 90



זעזוע ושאט נפש: הבוקר (שלישי) פורסמה קריקטורה בעיתון 'הארץ', בגנותו של הרבי מליובאוויטש זצ"ל.

בקריקטורה שאייר הקריקטוריסט של העיתון, עמוס בידרמן, נראה הרבי מליובאוויטש רודף אחרי חמורו של משיח, כשברקע מעמד אירוע 'משיח בכיכר' בכיכר רבין בתל אביב.

יצוין שזו לא הפעם הראשונה, בידרמן פרסם בעבר קריקטורות פוגעניות בנושאי דת ורבנים, שעוררו סערה של ממש ברשתות החברתיות, וגררו תגובות נזעמות של גולשים ופוליטיקאים.

ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס) הגיב לקריקטורה ואמר ל'בחדרי חרדים' כי "עמוס בידרמן למרבה הצער ממשיך את דרכו של רוגל אלפר וארץ נהדרת, ובז לכל דבר שבקדושה. זה מתחיל שמערכות מתירות לעצמן לעשות צחוק מתפילין וממשיך מביזוי גדולי הרבנים, והפעם הרבי מחב"ד זיע"א".

הקריקטורה בטוויטר של בידרמן. (צילום מסך)





"בידרמן, אני מקווה שבפעם הבאה שתגיע לאיזה מדינה נידחת בעולם, ותרצה סיוע ועזרה משלוחי חב"ד, תזכור שמדובר בחסידים של הרבי שאתה מנסה ללגלג ולזלזל בו. אך קודם לכן, אני ממליץ לך לחזור בך. עזוב את הדברים שבקדושה ורבנים, תצחק במקום זה על אישי ציבור". כך מלכיאלי.

כזכור, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', בית המשפט המחוזי בתל אביב פסל את החלטת עיריית ת"א שהודיעה כי אירוע "משיח בכיכר" יבוטל, בשל הפרדה בין גברים לנשים.

בסופו של דבר, האירוע התקיים אמש (שני) כמתוכנן, בכיכר רבין בהפרדה מלאה וללא אירועים חריגים, מלבד קומץ של מפגינות שביקשו להיכנס למתחם הגברים, אותן הרחיקה המשטרה.

בתוך כך, כתב הפלילים של 'ערוץ עשר' אביעד גליקמן, גינה את הפרובקציה אמש בחשבון הטוויטר שלו וצייץ: "אני באמת באמת לא מבין למה נשים הגיעו במיוחד לכיכר רבין כדי להיכנס לשטח של הגברים? אפשר גם לכבד את האחר גם אם מדובר בארוע של חב'"ד. ולא ותל אביב לא בדרך להפוך לטהרן".

גם העיתונאי יועז הנדל הצטרף וצייץ: "עשרות אלפי ישראלים עברו בבתי חב״ד בחו״ל. פגשו שם שליחים מאירי פנים. ישבו בארוחות שבת גברים ונשים. בלי שיפוטיות וביקורתיות. בלי פחד מהדתה והפרדה איפה שכן היה. עזבו את הדת, סתם ישראלים שיושבים ביחד ושרים מסורת בעברית. מה כל כך קשה בלהעביר את הסובלנות הזאת לכאן כשחוצים את נתב״ג?".

ולא רק הם, מגישת החדשות ב'ערוץ 20', ליטל שמש העלתה בטוויטר, תצלום שלה לצד עורך הדין ארי שמאי וכתבה: "הגענו לתמוך באירוע ״משיח בכיכר״, למען פלורליזם, סובלנות וזכותם של אנשים לקיים אירועים פרטיים לפי ראות עיניהם והשקפת עולמם".


קריקטורה עמוס בידרמן חבד הרבי מליובאוויטש משיח בכיכר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד