כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

דיל 'דגל ברקת': העירייה מערערת בבג"ץ על ביטול ההקצאה החרדית

"דיל דגל - ברקת" שנחשף ב'בחדרי' - מגיע לבג"ץ. לאחר שמשרד החינוך עתר נגד עיריית ירושלים בדרישה לבטל את ההקצאה בטענה כי הדבר נוגד לנוהל של משרד החינוך הורה ביהמ"ש לבטל את ההקצאה - ערערה עיריית ירושלים על ההחלטה בבג"ץ

צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



"דיל דגל - ברקת" שנחשף ב'בחדרי חרדים' ועורר זעם רב בקרב תושבי ירושלים - מגיע לדיון סוער בבית המשפט.

כזכור, במסגרת הדיל סוכם כי בית הספר 'ברנדט' בנווה יעקב ששימש את הציבור הדתי - לאומי וברובו עמד שומם מלבד כמה כיתות, יועבר לידי הציבור החרדי וישמש כבית הספר בית יעקב לציבור החרדי.

אלא שמשרד החינוך עתר לבית המשפט נגד עיריית ירושלים בדרישה לבטל את ההקצאה בטענה כי הדבר נוגד לנוהל של משרד החינוך.

בעקבות כך הורה בית המשפט המחוזי לבטל את ההקצאה למבנה, המשמעות היא שכחמש מאות תלמידות יאלצו לפנות את המבנה עד ל 22.7.18 ואין כל חלופה, כאשר החשש הוא שהתלמידות ימצאו עצמן ללא מקום לימודים בשנת הלימודים תשע"ט.

בפסק הדין שניתן לפני כחודש נטען כי החלטת עיריית ירושלים להקצות את המבנה לבנות בי"ס בית יעקב נווה יעקב (קליין) היתה נכונה מהותית, אולם למרות זאת יש לבטל את המהלך. זאת, בשל התעקשות של משרד החינוך להתערב בתהליך - על סמך נוהל ישן שמעולם לא דרש להפעילו קודם לכן.

בעירייה הפנו אצבע מאשימה למשרד החינוך ושרואים בו כאחראי הבלעדי לתוצאה העגומה והקשה.
לדבריהם, הם אינם מבינים מדוע לראשונה בתולדותיה דורש משרד החינוך לפתע לקבל אישור להקצות מבנה בי"ס דווקא לבנות חרדיות אשר למדו עד כה בתנאי צפיפות קשים ובמבנים ניידים במתחם בי"ס בית יעקב בנווה יעקב.

אלא שכעת עיריית ירושלים ערערה לבית המשפט העליון על פסק הדין שניתן ע"י בית המשפט המחוזי בטנה שאמנם בפסק הדין נקבע כי החלטת עיריית ירושלים להקצות את המבנה לבנות בת הספר בית יעקב נווה יעקב (קליין) הייתה נכונה מהותית ונעשתה כדין וקיבל לחלוטין את עמדת העירייה, אך רק בשל התעקשותו של משרד החינוך להתערב בתהליך על סמך נוהל ישן שמעולם משרד החינוך לא דרש להפעילו קודם לכן, ביטל בית המשפט את ההליך כולו ומשמעות הדבר ש-500 תלמידות ימצאו עצמן ללא מקום לימודים בשנת הלימודים תשע"ט.

העירייה ציינה בערעור כי מדובר בפסק דין שגוי מיסודו מכיוון שמדובר בנוהל של משרד החינוך שלא נאכף מעולם וקיימים בו פגמים מהותיים ומשמעותיים, וכן שבית המשפט המחוזי התעלם מהנסיבות המיוחדות. כמו כן ציינה העירייה כי היה מקום לקבוע כי המשך ההקצאה מותנית בהשגת אישור משרד החינוך, תוך השארת המצב הקיים על כנו וכי ההחלטה איננה מידתית ותוצאותיה מרחיקות לכת במניעת פתרון חינוכי לכ-500 תלמידות. בעירייה מבהירים כי השלכות פסק הדין באם לא ישונה הן נזק קולוסאלי למערכת החינוך בישראל שצפוי להוביל להפקעת אלפי מבנים ממוסדות חינוך והשארת התלמידים ללא מבנה.
דיל ברקת - דגל נווה יעקב עירית ירושלים משרד החינוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד