י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הקלטות הרבנית ברלנד: בית המשפט ביטל את פסק הדין

כחודשיים לאחר שבית המשפט גזר כי הרב יום טוב חשין יפצה את הרבנית תהילה ברלנד בשלושה מיליון שקלים, לאחר שהפיץ שיחת גישור פרטית בינה ובין בעלה - בוטל גזר הדין, ובתקופה הקרובה ייערכו הדיונים בעניין

צילום אילוסטרציה: pixabay
צילום אילוסטרציה: pixabay





כחודשיים לאחר שבית המשפט גזר כי הרב יום טוב חשין יפצה את הרבנית תהילה ברלנד בשלושה מיליון שקלים, בוטל גזר הדין ובתקופה הקרובה ייערכו הדיונים בעניין.

הרבנית תהילה ברלנד, אשתו של הרב אליעזר ברלנד מנהיג קהילת 'שובו בנים', שהודה והורשע במעשים חמורים, הגישה תביעה לבית משפט המחוזי בירושלים נגד הרב יום טוב חשין בגין הפצת חומרים מהליכי גישור שלה.

בכתב התביעה שהוגש נטען כי במשך כשנתיים שימש הרב חשין כמגשר עבור הרבנית ברלנד ולמגינת ליבה של הרבנית, ללא ידיעתה וללא הסכמתה הקליט חשין את כלל פגישות גישור אלו והפיץ חלקים מפגישות הגישור. מדובר בהליך גישור שאמור היה להתרחש בחדרי חדרים ודיסקרטי לחלוטין - אך ההקלטות הופצו.

מדובר בהקלטת שיחה פרטית, מתומללת וערוכה, גם במצגת וידאו - של שיחת הרב ברלנד עם רעייתו. בשיחה הטיחה בו רעייתו טענות קשות ועניינים פרטיים.

מאחר וחלף זמן והרב חשין לא הגיש כתב הגנה, השופטת תמר בר אשר קיבלה את התביעה במלואה וקבעה כי הרב חשין הקליט את המפגשים, ואף הפיץ חלקים מההקלטות, שאף הופצו ופורסמו בכלי התקשורת. השופטת קבעה כי הרבנית ברלנד תפוצה בסכום של 3,000,000 מיליון שקלים, בצירוף הוצאות משפט ושכר טירחת עורך דין בסך 148,000 ש"ח.

כפי שהערכנו בזמנו ב'בחדרי חרדים', עם הגשת כתב הגנה על ידי עורך הדין משה מורגנשטרן תוך מתן הסבר למה לא הגיש זאת בזמן, בית המשפט ביטל היום (שלישי) את ההחלטה ופתח את ההליך מחדש.

"כפי שאמרתי בעת מתן פסק הדין שניתן בהיעדר הגנה, החגיגות והצהלות של התובעת היו מוקדמות, מיותרות וללא כל סיבה" אומר עו"ד משה מורגנשטרן ל'בחדרי'. "טוב עשה בית המשפט כשהורה על ביטול פסק הדין. כך אוכל לאפשר לרב חשין לפרוס את מלוא טענותיו ואוכיח כי לא די שאין לחייבו בפרוטה, אלא להיפך, הוא זכאי לקרדיט והוקרה על מעשיו הנאצלים".

עו"ד משה מורגנשטרן. צילום: יח"צ

בני גרנובסקי המתמחה במשרדו של עו"ד מורגנשטרן, ציין כי "באופן נדיר, בוטל פסק הדין בלי שהרב חשין חויב בהוצאות - דבר המוכיח עד כמה סבר ביהמ"ש כי חובה לאפשר לאמת לצאת לאור ולמעשים החמורים שבמקרה זה להתגלות ובכך למנוע לזות שפתיים".

עו"ד איתמר בן גביר, שמייצג את הרבנית ברלנד, אמר ל'בחדרי חרדים' בעקבות הפסיקה, "אני שמח שלימדנו את הרב יום טוב חשין בהלכות סדר הדין האזרחי והחובה לעמוד בלוחות הזמנים, אנחנו מחכים להחלטת בית המשפט כמה הוצאות ייפסקו נגד הרב חשין בהליך הזה. מכל מקום, יהיה לי העונג לעמוד בבית המשפט ולהעמיד את הרב חשין בחקירה נגדית, משום שמה שהוא עשה הוא לא חוקי, לא מוסרי, לא הלכתי ולא תורני".

עו"ד איתמר בן גביר. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
תהילה ברלנד יום טוב חשין תביעה אזרחית הקלטות מביכות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד