כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

ניצחון יקר: גבאי נקנס ב-90,000 ש"ח

מבקר המדינה השופט בדימוס יוסף שפירא מפרסם היום (שלישי) את דו"ח המבקר בעניין הבחירות לראשות מפלגת העבודה. יו"ר העבודה אבי גבאי, חרג מהסכום המותר בהוצאות הבחירות, בלמעלה מחצי מיליון שקל והוא נקנס ב-90,000 ש"ח

צילום: הדס פרוש, פלאש 90
צילום: הדס פרוש, פלאש 90



מבקר המדינה השופט בדימוס יוסף שפירא מפרסם היום (שלישי) את דו"ח המבקר בעניין הבחירות לראשות מפלגת העבודה.

המבקר קונס כמה מהמועמדים שחרגו מסמכות החוק בהוצאות במירוץ הדרמטי לראשות המפלגה, בראשם ניתם למצוא את מי שניצח את הבחירות, יו"ר העבודה אבי גבאי, שע"פ הדו"ח חרג מהסכום המותר למעלה מחצי מיליון שקל. ע"פ הדוח גבאי הוציא מכיסו בסך הכל מעל למיליון שקל, שבהם 537 אלף שקל אשר נועדו לכיסות את הגרעון שצבר. אבי גבאי, שהתמודד בשני הסבבים של המירוץ, גייס בסך הכל 1.43 מיליון שקל והוציא 1.97 מיליון. תקרת התרומות וההוצאות החוקית בבחירות עמדה על 1.17 מיליון שקלים. גבאי נקנס בסכום של 90.000 ש"ח

יצחק הרצוג שהודח מתפקידו, נקנס אף הוא ב-60 אלף שקל. לאחר שגייס 1.2 מיליון שקל לקמפיין והוציא בסך הכל כ-1.5 מיליון שקל במהלך הקמפיין, יותר מ-415 אלף שקל מכיסו הפרטי. על פי דוח המבקר הוצאותיו של הרצוג חרגו מתקרת ההוצאות שנקבעה בסכום של כ-400 אלף שקל. הגירעון, על פי דיווחיו של הרצוג, הסתכם ב-362 אלף שקלים אותם כיסה מכיסו.

חבר הכנסת לשעבר אראל מרגלית שהתמודד לראשות המפלגה נקנס אף הוא ב-30 אלף שקלים. מאחר גוייס 1.16 מיליון שקל והוציא 1.2 מיליון שקלים בקמפיין. מרגלית הוציא מכיסו הפרטי כ-800 אלף שקל, שהוצאותיו חרגו בלמעלה מ-30 אלף שקלים מהמותר. המבקר תקף את מרגלית חריפות וטען כי, מרגלית גם לא צירף את כל האסמכתאות לגבי שירותים שקיבל במסגרת פעילותו הפוליטית ולכן לא ניתן לקבוע מהו סכום ההוצאות האמיתי של השירותים שקיבל לקראת הבחירות.

במפלגת העבודה מסרו בתגובה לדו"ח: "המפלגה מודה למבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, על הדו"ח המקיף והמקצועי. יו"ר המפלגה, הח"כים ויתר המועמדים קיבלו את הדו"ח וידאגו לתקן את כל הליקויים לקראת הפריימריז הבאים".
אבי גבאי יצחק הרצוג אראל מרגלית מבקר המדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד