י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

פרסום ראשון: תפנית בהליך הבחירות בחדרה

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה הודיע במפתיע כי למרות שבית המשפט העליון קבע כי אין כל מניעה מלקיים את הליך הבחירות לרבנות העיר חדרה הרי ש"יש לדחותן עד לאחר הבחירות" • כל הפרטים בפרסום ראשון

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90 צילום: פלאש 90



פרסום ראשון: לאחר החלטת בג"צ כי ניתן להמשיך בהליך לבחירת רב לעיר חדרה, המשנה ליועמ"ש מפתיע ומודיע כי לא ניתן לקדם את הליכי הבחירה - עד לאחר הבחירות המוניציפליות. 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים בפרסום ראשון.

עו"ד ארז קמניץ, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט, פנה היום (שלישי) למשרד לשירותי דת, והודיע כי למרות שבית המשפט העליון דחה את טענותיו של יועץ התקשורת אמנון שומרון, וקבע כי אין כל מניעה מלקיים את הליך הבחירות לרבנות העיר - הרי ש"יש לדחותן עד לאחר הבחירות".

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', ההליך לבחירת רב העיר בחדרה נתקל בליבוי יצרים חריף, מטעם גורמים שונים שרצו להכשיל מינוי רב חרדי לעיר. לפני כחצי שנה הוגשה עתירה לבג"ץ, בה נטענו טענות קשות כלפי המועמד המוביל בעיר, הרב ישראל מאיר ביטון, לניגודי עניינים ול'בחירת רב הבוחר את בוחריו'. טענות שבית המשפט דחה ואף ציין כי כאשר עולות טענות לניגודי עניינים, הדבר מלמד על היותו של הרב מחובר לבני עירו.

לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה דחה את טענות העותרים - דחה לפני כשבועיים בית המשפט העליון, בהרכב השופטים נועם סולברג, ג'ורג' קרא ויוסף אלרון, באופן גורף את הטענות וקבע כי אין כל מניעה מלקיים את הליך הבחירות לרבנות העיר.

אולם כאמור היום (שלישי) פנה המשנה ליועץ המשפטי לממשלה קמניץ, לשר לשירותי דת דוד אזולאי ולמנכ"ל המשרד עו"ד עודד פלוס, והודיע להם כי לאחר בחינת מכלול השיקולים והאינטרסים הנוגעים לעניין, על דעת היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט, "אנו סבורים שלא ניתן לקדם את הליכי הבחירות לרב העיר חדרה בתקופת הבחירות לרשויות מקומיות, ויש לדחותם עד לאחר הבחירות".

עו"ד קמניץ ציין במכתב שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' כי אמנם מדובר בהליך בשלב מתקדם, אולם לא די בנימוק הזה כדי להתגבר על הקושי בקיום ההליכים בתקופת הבחירות. "השיקול המרכזי בענייננו הוא היעדר דחיפות במינוי דווקא בעת הזו, בתקופת הבחירות לרשויות המקומיות, ובהינתן העובדה שיש רב עיר מכהן" כתב. עוד הוסיף, כי "אף הרחקתו של ראש העיר המכהן מעיסוקיו השונים כראש עיר עלולה לפגום באיזון הפוליטי הנדרש שאותו קבע מחוקק המשנה".
רב עיר ארז קמניץ חדרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד