ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

הנסיך הזדעזע: "עדיין מנסה להבין" • צפו בתיעוד

הנסיך הבריטי וויליאם, דוכס קיימברידג' והשני בסדר הירושה לכתר המלוכה היוקרתי של ארצו, ביקר היום במוזיאון השואה הישראלי 'יד ושם', כשהוא מביע זעזוע מהיקף הזוועות לו נחשף. הוא נפגש גם ראה"מ בנימין נתניהו במעונו בירושלים

הנסיך ויליאם ביד ושם. צילום: רויטרס
הנסיך ויליאם ביד ושם. צילום: רויטרס צילום: פלאש 90



ראש הממשלה ורעייתו אירחו היום בצהריים את הנסיך וויליאם במעונם הרשמי בירושלים. בני הזוג העניקו לדוכס מקייברידג' את 'תעודת חסידת אומות העולם' על שמה של הנסיכה אליס -שהוענקה לנסיכה בשנת 1993.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר לאחר הפגישה. "שמחנו לארח את הנסיך וויליאם בביקור מלכותי רשמי ראשון של בן מלוכה בריטי בישראל. שוחחנו על הרבה דברים: על השירות הצבאי של כל אחד מאיתנו, על הליקופטרים, על הכדורגל, על המונדיאל".

לדברי נתניהו: "רגע מרגש מאוד היה בפגישה של הנסיך וויליאם, שהוא הנין של הנסיכה אליס, סבתא רבא שלו. הוא פגש צאצאים של המשפחה שהיא הצילה ביוון, (משפחת חיימקי ורחל כהן) היא הייתה שם, והיא הגנה על משפחה יהודיה מהגסטפו, ופגשנו עכשיו את הצאצאים שלה שפגשו אותו. ואמרתי לו שהוא בטח מאוד גאה בסבתא רבא שלו שהצילה יהודים חסרי מגן. ואני כראש ממשלת ישראל מאוד גאה על כך שיהודים אינם חסרי מגן יותר. יש לנו, ברוך השם, צבא להגן על עצמנו בכוחות עצמנו".

הבוקר ביקר הנסיך במוזיאון 'יד ושם' בירושלים. הנסיך הבריטי פגש ניצולי שואה והניח זר באוהל 'יזכור'. כשהציגו בפני הנסיך את הנעליים של נרצחי השואה, הוא הגיב "אני מזועזע, ואני עדיין מנסה להבין את קנה המידה".

וויליאם ישתתף היום במשחק כדורגל כשהשחקנים הם יהודים וערבים והאירוע נערך על ידי 'מרכז פרס לשלום'. לאחר מכן הוא יגיע לקבלת פנים בבית השגריר הבריטי ברמת גן שם גם יגיע ראש הממשלה.

מחר ייפגש הנסיך עם פעילים חברתיים ויזמי הייטק, הוא גם ייסע לרמאללה שם יפגוש את אבו מאזן.

ביום חמישי מתוכנן לנסיך ביקור בעיר העתיקה בירושלים, הוא יתפלל בכותל, ובשעות הצהריים הוא ימריא מישראל לבריטניה.

צילומים: מרק ישראל סלם ויונתן זינדל פלאש 90, רויטרס















ביקור היסטורי הנסיך וויליאם בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד