ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

הראשל"צ חוזר בו: הטעו אותי • פרסום ראשון

יום לאחר פרסום ב'בחדרי חרדים' על כך שועדת הכספים של הכנסת נחלצת לסייע למפעל מלט שהראשל"צ קבע כי הוא מחלל שבת, מתייחס הגר"י יוסף לנושא במכתב שנחשף כעת לראשונה ב'בחדרי' וחוזר בו מהקביעה הדרמטית

צילום ארכיון: באדיבות המצלם
צילום ארכיון: באדיבות המצלם



הראשון לציון והרב הראשי לישראל, הגאון רבי יצחק יוסף, מתייחס לראשונה לדיווח שפורסם ב'בחדרי חרדים' על כך שועדת הכספים של הכנסת נחלצת לסייע למפעל המלט 'הר טוב' - ימים לאחר שהגר"י קבע כי מדובר במפעל מחלל שבת.

במכתב הבהרה שהוציא היום הראשל"צ, ומתפרסם כעת ב'בחדרי חרדים' בפרסום ראשון, הוא כותב לסמנכ"ל המפעל רונן יונה: "שמחתי לשמוע כי מפעלכם עבר בעלות ושומר שבת".

עוד כותב הראשל"צ הגר"י יוסף: "קיבלתי מידע לא מדויק, ובוודאי שאתקן זאת ואפרסם בשיעורים שלנו, ובעתיד גם בספרי ילקוט יוסף, שאכן המפעל שלכם 'מלט הר טוב' שומר שבת כהלכתה, וחבל שהטעו אותי".

הראשל"צ מוסיף כי מן הראוי שיחזקו את המפעל ויחזקו את המפעל השומר שבת.

כזכור, אתמול דיווח 'בחדרי חרדים' כי ועדת הכספים של הכנסת מתכוונת לקיים דיון היום על סיוע למפעל הר טוב, תחת הכותרת: "הצפת שוק המלט הישראלי במלט טורקי - תמוטט את מפעל מלט הר טוב ותפגע קשות בתחרות".

זאת, למרות שבמוצאי השבת האחרונה אמר הגר"י יוסף בשיעורו: "יש חברת הר - טוב, זה ליד בית שמש מיצרים שם מלט אדם עושה שיפוצים בבית שלו הוא קונה שק מלט או הקבלן ועושה לו שיפוצים. מותר לו להשתמש במרפסת הזו שאתה נהנה מדבר שנעשה בשבת".

מטעם הר טוב נמסר אז: "המפעל הינו שומר שבת וכל 160 העובדים (הישירים ועובדי הקבלן) אינם עובדים בשבת. במפעל ישנם תנורים אשר פועלים בחום של קרוב ל2,000 מעלות חום ושאינם ניתנים לכיבוי כל השנה ולצורך כך מועסקים במפעל 6 עובדים שאינם יהודים (דרוזים) לצורכי ביטחון".
הר טוב חילול שבת הראשון לציון מפעל מלט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד