י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הדתיים נשאלו מי מייצג אותם, ובחרו בחרדית

מסקר שערך העיתון 'בשבע', מתברר כי רוב בני המגזר הדתי לאומי רואים את התקשורת הכללית כעוינת להם ולעמדותיהם, אולם ממשיכים לצרוך אותה בהעדפה גורפת על פני כלי התקשורת המגזריים או הימניים במוצהר. וגם: מיהו איש התקשורת שמייצג בעיני הדתיים את עמדותיהם באופן המדויק ביותר

צילום אילוסטרציה: pixabay
צילום אילוסטרציה: pixabay

 


לרגל גיליון ה-800 של עיתון 'בשבע', ערך העיתון סקר בקרב הציבור הדתי-לאומי בנושאים אקטואליים. מדובר בסקר טלפוני שבוצע בתחילת חודש יוני 2018, בקרב מדגם אקראי הסתברותי של 500 משיבים, המהווה מדגם מייצג של האוכלוסייה הדתית לאומית בישראל, בגילאי 18 ומעלה.

הסקר בוצע ע"י 'מאגר מוחות', מכון מחקר וייעוץ בינתחומי, בניהולו של פרופ' יצחק כ"ץ. גודל טווח הטעות ביחס לאומדנים השונים היא פלוס/מינוס 4.4%, ברמת ביטחון של 95%.

השאלה הראשונה בסקר היתה: מהי מהדורת החדשות בטלוויזיה המועדפת עליך?

4% מכלל המדגם ו-9% מבעלי הדעה ענו שחדשות 'כאן 11' היא המהדורה המועדפת עליהם, 17% מכלל המדגם ו42% מבעלי הדעה ענו ש'חדשות 2' היא המועדפת, 7 אחוז מכלל המדגם ו-16% מבעלי הדעה דרגו את 'חדשות 10' כמהדורה המועדפת. 13% מכלל המדגם ו-33% ענו שהמהדורה המועדפת היא 'חדשות 20'.

השאלה הבאה בסקר היתה: באיזו תחנת רדיו את/ה מעדיף/ה לשמוע תכניות אקטואליה?

31% מכלל המדגם, ו43% מבעלי הדעה ענו שמעדיפים לשמוע תכניות אקטואליה בגל"צ. 22% מכלל המדגם ו30% מבעלי הדעה ענו שמעדיפים את תכניות האקטואליה של רשת ב', 8% מכלל המדגם ו12% מבלעי הדעה הצביעו לרדיו 'מורשת'. 11% מכלל המדגם, ו-15% מבעלי הדעה אמרו שמעדיפים את 'גלי ישראל'.

גלי צה"ל היא תחנת הרדיו המועדפת לשמיעת תכניות אקטואליה בקרב הציבור הדתי לאומי, בעלי הדעה (43%).

משתתפי הסקר נשאלו גם: באיזו תדירות את/ה נוהג/ת לגלוש בפייסבוק?

24% מכלל המדגם ו-45% נוהגים לגלוש בפייסבוק מספר פעמים ביום. 12% מכלל המדגם ו22% מבעלי הדעה הצהירו כי גולשים פעם אחת ביום. 8% מכלל המדגם ו14% מבעלי הדעה ענו כי נוהגים לגלוש מספר פעמים בשבוע. 3% מכלל המדגם ו5% מבעלי הדעה ענו כי נוהגים לגלוש בפייסבוק פעם בשבוע. 8% מכלל המדגם ו-14% ענו כי נוהגים לגלוש לעיתים רחוקות. 45% מכלל המדגם ענו כי לא גולשים כלל בפייסבוק.

כמעט מחצית מבעלי הדעה במדגם (45%) נוהגים לגלוש בפייסבוק מספר פעמים ביום. הרוב (67%) גולש בתדירות יומית.

ובמעבר לנושא מעט מורכב יותר, נשאלו המשתתפים: בשנים האחרונות השתלבו עיתונאים בני המגזר הדתי-לאומי בתפקידי כתבים בתקשורת הכללית. באופן כללי, עד כמה את/ה מרגיש/ה שעיתונאים דתיים בתקשורת הכללית מייצגים אותך בגישתם לתחום המדיני והביטחוני?

57% מבעלי הדעה ענו כי מרגישים שעיתונאים דתיים בתקשורת הכללית מייצגים אותם בגישתם לתחום המדיני והביטחוני במידה רבה או רבה מאוד. 43% ענו כי במידה מועטה או בכלל לא.

רוב בעלי הדעה במדגם (57%) מרגישים שעיתונאים דתיים בתקשורת הכללית מייצגים אותם בגישתם לתחום המדיני ביטחוני במידה רבה או רבה מאוד.

באופן כללי, עד כמה את/ה מרגיש/ה שעיתונאים דתיים בתקשורת הכללית מייצגים אותך בגישתם לנושאי התיישבות?

3% מכלל המדגם ו-4% ענו כי מרגישים שעיתונאים דתיים מייצגים אותם בגישתם לנושאי התיישבות במידה רבה מאוד, 33% מכלל המדגם ו-42% מבעלי הדעה ענו כי במידה רבה. 29% מכלל המדגם ו 37% ענו כי במידה מועטה. 14% מכלל המדגם ו 17% ענו כי בכלל לא מרגישים שעיתונאים דתיים מייצגים אותם בגישתם לנושאי התיישבות.

רוב בעלי הדעה במדגם (54%) מרגישים שעיתונאים דתיים בתקשורת הכללית מייצגים אותם בגישתם לנושאי ההתיישבות במידה מועטה או כלל לא.

באופן כללי, עד כמה את/ה מרגיש/ה שעיתונאים דתיים בתקשורת הכללית מייצגים אותך בגישתם לנושאים דתיים והלכתיים?

34% מבעלי הדעה ענו כי מרגישים שעיתונאים דתיים מייצגים אותם בגישתם לנושאים דתיים והלכתיים במידה רבה או רבה מאוד. 46% ענו כי מרגישים זאת במידה מועטה או בכלל לא.

רוב בעלי הדעה במדגם (56%) מרגישים שעיתונאים דתיים בתקשורת הכללית מייצגים אותם בגישתם לנושאים דתיים והלכתיים במידה מועטה או בכלל לא.

ובמעבר לנושא פרסונלי יותר, נשאלו משתתפי הסקר: מי מבין העיתונאים הדתיים בתקשורת הכללית מייצג או מייצגת את דעותיך באופן הכי מדויק?

תוצאות הסקר בתשובה של שאלה זו היו, לפי סדר יורד: סיון רהב מאיר (39%), עמית סגל (17%)
קלמן ליבסקינד (11%), אראל סגל (10%), יאיר שרקי (8%), שמעון ריקלין (4%), אמילי עמרוסי (3%), עקיבא נוביק, רועי שרון, יפעת ארליך וקובי אריאלי (2% לכל אחד)

כאשר נשאלו: איך היית מגדיר/ה את יחסה של התקשורת הכללית לציבור הדתי ולערכיו? השיבו
7% כי הם מגדירים את יחס התקשורת לציבור הדתי ולערכיו אוהד / אוהד מאוד. 23% הגדירו את הסיקור כאובייקטיבי, 70% הגדירו את היחס עוין או עוין מאוד.

על פי הסקר, הציבור הדתי לאומי תופס את יחסה של התקשורת הכלל כלפי הציבור הדתית כעוינת (70% מבעלי הדעה ציינו זאת).

סיוון רהב מאיר עיתון בשבע סקר דתיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד