כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

בצל מאבקי חוק הגיוס • הכנסת תאבטח את חברי הכנסת החרדים

קצין הכנסת לא לוקח סיכונים. הבוקר החליט להגביר את האבטחה על הח"כים גפני ומקלב, המותקפים בשבועות האחרונים על ידי הקיצוניים שביהדות החרדית, על רקע חוק הגיוס המתגבש בימים אלה

אילוסטרציה. צילום: דוברות המשטרה
אילוסטרציה. צילום: דוברות המשטרה



בעקבות התקיפות החוזרות ונשנות כנגד חברי הכנסת, משה גפני ואורי מקלב, הכנסת החליטה בשיתוף עם המחלקה לאבטחת אישים בשב"כ, להגביר את האבטחה סביב השניים לקראת ההצבעות על חוק הגיוס.

כזכור, גפני ומקלב הותקפו מילולית בסופ"ש שעבר, כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', גפני הותקף על ידי קבוצה של כ-15 צעירים, עת שחזר מבית הכנסת בליל שבת כשהם קוראים לעברו "גפני בוגד", "גפני רוצח", "גפני מוכר את נשמות ישראל" ועוד כהנה וכהנה אמירות גנאי. חה"כ אורי מקלב הותקף גם הוא כשערך קניות לשבת בשכונת גאולה.

קצין הכנסת יוסף גריף הודיע, כי מצלמות ייפרסו סביב בתי חברי הכנסת, בנוסף לנידות המשטרה שיערכו סיורים באופן תדיר יותר סביב ביתם.

חברי הכנסת מתנגדים למאבטח אישי שילווה אותם ולכן לא נראה את חברי מגיעים לבית עם מאבטח צמוד, אלא פיקוח מקיף יותר מצד המשטרה ומשמר הכנסת.

בשבועות האחרונים מתקיימות כמעט מידי ערב, הפגנות מחאה מחוץ לביתו של יו"ר ועדת הכספים גפני ברח' הרב יצחק ניסים בבני ברק, מחאות שלרוב מתפזרות לאחר כמה דקות. השבוע (שני) הגיעו צעירי מפלגת 'דגל התורה', לתמוך בגפני שבסך הכל עושה את דבריהם של גדולי הדור.

חוק הגיוס צפוי לעלות להצבעה ביום שני הקרוב בקריאה ראשונה ולאחר מכן ימשיך לדיונים בוועדה מיוחדת שהוקמה, בה יהיו חברים מטעם החרדים - חברי הכנסת אורי מקלב ויואב בן צור, שיגבשו את החוק עם שינויים רלוונטים עד לסוף כנס הקיץ בעוד פחות מחודש.
חוק הגיוס אבטחה משה גפני אורי מקלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד