י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

ביקורת פתע במאה שערים: אלו הממצאים

פקחי רשות המיסים ערכו ביקורות ב-35 בתי עסק במאה שערים: בחנות הלבשה נמצאו צ'קים בסך 30 אלף לא רשומים, "הצ'קים הם בעבור שכירות של נכסים בבעלות משפחתי" • בחנות ספרים נמצאו צ'קים בסך 6 אלף, במספרה נמצא צ'יק לא מתועד אלו הממצאים שהעלתה הבדיקה

פקחי מס הכנסה השבוע במאה שערים. צילום: יוחנן לוסטיג
פקחי מס הכנסה השבוע במאה שערים. צילום: יוחנן לוסטיג





רשות המסים ערכה מבצע ביקורת ניהול ספרים בירושלים: 35% מהעסקים שנבדקו במאה שערים לא רשמו הכנסות. כמידי יום, רשות המיסים יוצאת לפעילות ברחבי הארץ נגד מעלימי מס והון שחור. שלשום (שני) נערכה פעילות דומה בשכונת מאה שערים וגאולה בירושלים.

במבצע נרחב של מבקרי ניהול ספרים שנוהל על ידי פקיד שומה ירושלים, בליווי עשרות שוטרי משטרת ישראל, נערכו 69 ביקורות ניהול ספרים במגוון עסקים באזור ירושלים, כמחציתן בשכונת מאה שערים. קדמו לפעילות, קניות ביקורת מקדימות ותצפיות, בהן עלה חשש לאי רישום תקבולים בהיקף נרחב.

צילום: יוחנן לוסטיג

במהלך הפעילות נמצא כי 35% מהעסקים שבוקרו במאה שערים לא רשמו הכנסות בהתאם להוראות החוק. במסגרת הביקורת נמסרו במספר עסקים צווים לתפיסת מסמכים במקרים בהם עלה חשד לליקויים מהותיים בספרי העסקים. למרות מחאה של תושבי השכונה שליוו חלק מהביקורות בצעקות ובהשלכת חפצים, המבקרים ביצעו את הביקורות כמתוכנן ובנחישות ראויה.

צילום: יוחנן לוסטיג

במהלך ביקורת בחנות הלבשה במאה שערים, נמצאו 4 צ'קים לא רשומים בסך 30,000 ש"ח. בנוסף נערכה תצפית על לקוח שביצע קניה בחנות וגם קניה זו לא נרשמה, כמו כן לא נמצאה קנית ביקורת מקדימה בסכום של 120 ש"ח שערכו המבקרים. בעל העסק טען "הצ'קים הם בעבור שכירות של נכסים בבעלות משפחתי, לגבי השאר אין לי הסבר". לבעל העסק נמסר צו תפיסת מסמכים וספרי העסק נלקחו למשרד לצורך המשך ביקורת, בנוסף בעל העסק זומן לחקירה. בביקורת בחנות תכשיטים במאה שערים נמצאו רשימות של צ'קים לניכיון ללא תיעוד, לטענת בעל העסק "זה ישן, אני אברר ואחזיר תשובה". גם במקרה זה נמסר לבעל העסק צו תפיסת מסמכים וספרי העסק נלקחו למשרד להמשך ביקורת.

צילום: יוחנן לוסטיג

בביקורת בחנות ספרים במאה שערים, נערכה קנית ביקורת מקדימה שלא נרשמה, בנוסף נמצאו צ'קים דחויים בסך 6,383 ש"ח ללא תיעוד. בעל החנות הסביר "אין לי הסבר, אני לא הייתי בעסק ששמו את הצ'קים במגירה". בביקורת במספרה בשכונה נמצא צ'ק לא רשום במגירה. תגובת בעל העסק "סיפרתי ילדים וקיבלתי צ'ק". בנוסף, נמצא קלסר ובו חוזי שכירות על שם בעל העסק ובני משפחתו, אשר נלקח להמשך בדיקה במשרד.

צילום: יוחנן לוסטיג

פעילות דומה נערכה בשכונה גם לפני כשלושה חודשים בג' ניסן - ערב חג הפסח. פקחי מס הכנסה הגיעו לשכונה הירושלמית מאה שערים, ונכנסו לחנות ברחוב חבקוק. בחוץ, התהקלו עשרות מפגינים קיצונים, שיידו לעברם חפצים שונים. כוחות משטרה הוזעקו למקום על מנת לחלצם.

חילוץ פקחי מס הכנסה לפני כשלושה חודשים. צילום: מחאות החרדים הקיצוניים,

פעילות הביקורת באזור נערכה כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים נגד מעלימי מס והון שחור, במסגרת המדיניות להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר ע"י עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.
מס הכנסה מאה שערים משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד