י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

החום של הילד עולה. מה לעשות? • כל התשובות

הילד חולה - וחום גופו עולה • באיזה גובה חום צריך לקחת אותו לרופא? ומה אפשר לעשות כדי להוריד את החום? • כל התשובות לעונת השפעת

החום של הילד עולה. מה לעשות? • כל התשובות

ד"ר מיכל בראונר – רופאת ילדים, מסבירה: "חום מוגדר כלא תקין במידה והוא מעל 38 מעלות. חום כשלעצמו אינו מסוכן לגוף (אלא אם כן הוא מעל 41 מעלות) ולכן אין "לפחד" מעצם החום. יש לזכור שהחום מבטא בדרך כלל תהליך זיהומי בגוף, שמקורו יתכן בווירוס או בחיידק. על הרופא המטפל לתשאל את ההורה לגבי הסימפטומים הנוספים שיש לילד (שיעול, נזלת, הקאות, שלשולים וכו'), לבדוק את הילד ועל סמך זאת לבצע את האבחנה. לעיתים יש צורך בבדיקות מעבדה שונות כדי למצוא את הסיבה לחום".

באופן כללי, גובה החום אינו מעיד בהכרח על חומרת המחלה. אמנם רוב הזיהומים החיידקיים מלווים בחום מעל 38.5 מעלות, אך יתכן גם מצב בו הילד סובל מחום גבוה של סביב 40 מעלות במחלה ויראלית פשוטה.

ההחלטה מתי לקחת את הילד לבדיקת רופא צריכה להסתמך בראש ובראשונה על המצב הכללי של הילד. קנה מידה אפשרי הוא התנהגות הילד לאחר הורדת החום. אם הילד מתנהג כרגיל, מחייך, ונהיה "מסכן" רק בזמן החום, קרוב לוודאי שאפשר בהתחלה לעקוב אחר הילד בבית. לעומת זאת, אם הילד אינו ערני כרגיל, מסרב לשתות, נראה חוור או נאנח- יש להביאו בדחיפות לבדיקה.
ניתן להוריד את החום באמצעים תרופתיים הקיימים בשוק. יש להקפיד על מינון נכון לפי משקל הגוף, ומרווחי זמן נכונים בין מנה למנה. במקרה בו עדיין יש חום ועדיין אי אפשר לתת תרופה, ניתן לעשות אמבטיה פושרת. אין להשתמש בתכשירי אספירין או אופטלגין בילדים לצורך הורדת חום עקב תופעות לוואי אפשריות.

הבהרה: המידע והעצות הניתנים כאן אינם מהווים תחליף לבדיקה או ייעוץ אצל רופאים, ואינם בגדר "אבחנה רפואית" או "חוות דעת רפואית". בכל מקרה של בעיה דחופה, מקרה חירום או מצב מצוקה יש לפנות לקבלת טיפול רפואי אצל הרופא או הרופאה המטפלים, בית החולים הקרוב או מגן דוד אדום.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד