י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

פרסום ראשון: אלקין מתנתק מ'הליכוד' בירושלים ויריץ רשימה עצמאית

חודש אחרי שהודיע על התמודדותו לראשות העיר י-ם, אלקין מודיע על הקמת רשימה עצמאית. "לצערי, הנהגת הסניף, מוותרת מראש על ניסיון לכבוש את הנהגת העיר" • אלקין: "להיפך, מבקש את תמיכת תנועת הליכוד כמועמדם במסגרת רשימה רחבה"

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



חודש אחרי שהודיע על התמודדותו לראשות העיר ירושלים, ולאחר שהתקשה להגיע להבנות עם ראשי סניף הליכוד בעיר, זאב אלקין מתנתק מהסניף ודורש להקים סיעה עצמאית שתתמודד כנגד הליכוד בעיר.

לידי 'בחדרי חרדים' הגיע מכתב ששיגר אלקין, ליו"ר הוועדה המוניציפלית של תנועת הליכוד חיים ביבס, ובו הוא מבקש אישור להתמודד באופן עצמאי למועצת העיר.

"בהמשך להחלטה הכוללת של הוועדה המוניציפאלית לאפשר לכל חברי תנועת הליכוד, שויתרו על זכותם להתמודד בבחירות פנימיות במועצת הסניף, להתמודד ברשימה עצמאית למועצת העיר אבקש לקבל את אישורכם הכתוב להתמודדתי בראשות סיעה עצמאית לראשות העיר ירושלים ולמועצת העיר", כותב אלקין לביבס.

אלקין מציין, "כידוע לך היטב, כבר שנים רבות רוב ראשי הערים מהליכוד ורוב מועמדי הליכוד לראשות הערים מתמודדים במסגרת רשיות עצמאיות בבמטרה לחבר ביחד ציבורים שונים בתוך הערים וע"י כך להגדיל את סיכוייהם לנציחון בהתמודדות על ראשות העיר".

אלקין כותב כי הוא מתכוון לחבר כמה סיעות בראשותו, וביניהם גם סיעת ראש העיר היוצא ניר ברקת שגם היא מורכבת מאנשי ליכוד.

אלקין תוקף את הנהגת הסניף הירושלמי וכותב כי, "לכתחילה הצעתי לראשי סניף הליכוד בירושלים להצטרף לחיבור הנ"ל ולשלב את מועמדי הסניף במסגרת רשימה אחת משותפת, שאני עומל על הרכבתה" לדבריו, "השקעתי מאמצים רבים במו"מ זה, אך לצערי נתקלתי בסירוב מוחלט של ראשי הסניף להיות חלק ממהלך זה של חיבור כוחות וציבורים שאמור להביא לניצחון איש הליכוד בבחירות. לצערי הנהגת סניף הליכוד, ולא בפעם הראשונה, בוחרת בדרך של בדלנות וויתור מראש על נסיון לכבוש את הנהגת העיר ע"י נציג הליכוד".

יצויין עם זאת, כי בכדי להתמודד, אלקין צריך להביא מימון של מליוני שקלים לצורך הקמת מטה והצבת קמפיין בחירות. לכן מציע אלקין דיל לוועדה המונציפאלית בראשות חיים ביבס ובה חברים גם נציגי ראש הממשלה השר יריב לוין וחה"כ דוד ביטן, לפיו, הליכוד יאשר לאלקין תמיכה תקציבית בהתאם לסכום ההחזר שניתן ע"י המידנה במקרה של ניצחון, ובתמורה יוותר אלקין על תמיכה תקציבית להרצת רשימה לירושלים ע"מ שהליכוד יוכלו להריץ את רשימתם ולממן את ההתמודדות שלה למועצת העיר.

נציין כי המרוויח העיקרי מהמלך אותו מוביל אלקין של היפרדות מתנועת הליכוד בירושלים הוא יוסי דייטש ששמו עולה כמועמד אפשרי מטעם החרדים לראשות העיר, זאת מאחר ויו"ר הקואליציה חה"כ דודי אמסלם אמר לאחרונה בכמה הזדמנויות כי אין סיכוי שהליכוד יתמוך שמה ליאון מאחר "משה ליאון לא איש ליכוד". לדברי אמסלם השולט בסניף הירושלמי, "אם החרדים יחליטו לתמוך ביוסי דייטש לראשות העיר ירושלים אני סבור שהליכוד יתמוך בו גם". אמסלם הוסיף, "החרדים הם 40% נשב איתם ונראה איך משלבים בין האינטרסים, הם שותפים אסטרטגיים של הליכוד".

מלשכת אלקין נמסר בתגובה: "השר אלקין לא מתנתק מהליכוד, אלא  להיפך, מבקש מתנועת הליכוד את תמיכתה במועמדתו כאיש הליכוד לראשות העיר ירושלים במסגרת רשימה רחבה, כפי שנהוג ברוב מוחלט של הרשויות בהן אנשי הליכוד מתמודדים לראשות העיר".

"בהתאם לנוהג זה, השר אלקין פועל כדי להקים רשימה רחבה שתשלב כוחות שונים בירושלים ולכן גם הציע לרשימת סניף הליכוד להשתלב כשותף מרכזי לרשימה הרחבה בראשותו, למרות שסניף הליכוד אינו מיוצג כיום במועצת העיר. לצערנו, נכון לעכשיו, ראשי הסניף אינם מעוניינים לקחת חלק ברשימה הרחבה ומעדיפים להתמודד למועצת העיר ברשימה נפרדת. על כן, ביקש השר אלקין מהוועדה המוניציפאלית של הליכוד, בהתאם למדיניות הכוללת בכל הארץ ובדומה לאופן ההתמודדות של ראשי ערים אחרים מהליכוד, לאפשר לו להתמודד ברשימה עצמאית רחבה בתמיכת תנועת הליכוד במועמדותו לראשות העיר".

"יש לציין כי השר אלקין ישמח אם ראשי סניף הליכוד בירושלים ישנו את גישתם ויקחו חלק ברשימה הרחבה שהוא מקים שתביא לניצחון נציג הליכוד בבחירות לראשות העיר. צר לנו שהכתב של 'בחדרי חרדים', שהמכתב המלא הגיע אליו כנראה באיזושהי דרך, לא טרח לקרוא את המכתב ובחר בכותרת שמנוגדת לחלוטין לתוכן המכתב שהוא מחזיק בידו".







זאב אלקין רשימה עצמאית הליכוד ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד