י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

"המועצת חותמת גומי - לא אכפת מהספרדים"

על רקע סערת חוק הגיוס, כותב הגאון רבי ציון בוארון מכתב חריף במיוחד, בו הוא מגדיר את מועצות גדולי התורה האשכנזיות "חותמת גומי של העסקנים", שלדבריו גוררים אחריהם גם את ה'מועצת' של ש"ס, בעוד ש"מצבם של יהודי ספרד ועדות המזרח אינו נוגע ללבם". פרסום ראשון

צילום: יעקב כהן, פלאש 90
צילום: יעקב כהן, פלאש 90



בעקבות קידום חוק הגיוס החדש, וכן עקב מעצרה של בת ישראל מצפת, כתב אחה"צ הגאון רבי ציון בוארון, מגדולי הרבנים הספרדים, מכתב מיוחד בחריפותו.

'בחדרי חרדים' מביא כאן את נוסח המכתב המלא, שנושא את הכותרת "בעניין הגיוס", וכולל בין השאר מתקפות חריגות בחריפותן כנגד המפלגות החרדיות.

"המצב בשנתיים האחרונות הוא: שעסקני המפלגות החרדיות (אגו"י ודגה"ת) הם המובילים את המשא ומתן על כל עניני הדת במדינה ואם הם מחליטים לפרוש מהקואליציה 'כולם' פורשים וכן להיפך! ולצערנו מועצת גדוה"ת משמשת כיום חותמת גומי לכל החלטות העסקנים", כותב הרב במכתבו.



המכתב המלא

"עוד זאת לדעת! כי מועצת חכמי התורה הספרדית נגררת אחרי מועצת גדוה"ת (קרי עסקניהם!) ואשר ע"כ ברור כי כל הפשרות בחוק הגיוס נחתכים ע"פ עסקני דגה"ת ואגו"י...".

"והואיל וברורים הדברים שמצבם של יהודי ספרד ויתר עדות המזרח אינו נוגע לליבם של העסקנים האשכנזים הרי שאין בעיא לעשות פשרות מבישות בענין גיוס הישיבות משום שברור לכל שכל הגזירות יתגלגלו לפתחן של הישיבות הספרדיות! כי מנהלי הישיבות האשכנזיות ידעו להסתדר בכל מצב... זהו לגבי גיוס בני הישיבות".

"אך חמור מכל הוא ענין גיוס בנות! אשר לצערנו כבר בפועל מגייסים בנות ספרדיות אם אלה בנות למשפחות נחשלות, או בנות שקצת ירדו ממצב צניעות הלבוש, ואם אלו שלמדו בבתי ספר ממלכתי דתי, או בוכריות וקווקזיות שאעפ"י שלומדות בבי"ס חילוני כמו ברוסיה אעפי"כ גיוס לצבא זהו: 'מחוץ לתחום'! כל הבנות הנ"ל וכן גם בנות חזקות מן הסמינרים נופלות גם הן בכפית הגיוס".

"... ורוב ככל נכנעות לגזירת הגיוס מתוך פחד של מעצרים ורק מיעוט קטן ביותר של בחורות בודדות 'מקימות רעש'!... ואין מושיע...".

"ברור אפוא כפי האמור לעיל שגם גיוס בנות ספרדיות לצבא אינו 'מעניין כלל' את העסקנים האשכנזים ואשר משום כך מתעלמים מן המצב הקשה שאנו נמצאים בו וגם משום כך עברו 'התקנות החדשות' החמורות בענין גיוס בנות בלא שום התנגדות מעשית".

"והנה כולם עומדים מנגד משום שהם בטוחים שלהם: 'זה לא יקרה' וגם ראשי הציבור הספרדי בפועל עומדים מנגד כולל מועצת חכמי התורה הנגררים בלא יודעין למצב שהוא הרס גמור לציבור הדתי והחרדי".

"ואשר ע"ז זעק הנביא: 'מחמס אחיך יעקב תכסך בושה... ביום עמודך מנגד ביום שבות זרים חילו... ושרידיו ביום צרה... גם אתה כאחד מהם!'".

"ספרדים ואשכנזים כולם אחים הם! אב אחד לכולנו... כך הן יסוד הדברים אצלנו הספרדים. (ואצלם?!...) יראה הציבור ויידע את המצב לאשורו!".

"ונסיים בדברי הנביא: 'כי קרוב יום ה' ... ובהר ציון תהיה לפליטה והיה קדש!'. אמן ואמן".

"הכותב בכאב ובצער על האמת אשר נעדרת ועל עדר ה' אשר נשבא ח"ו. ובצפיה של 'והיה קודש'... צ. בוארון", מסיים הרב את מכתבו.
חוק הגיוס הגרצ בוארון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד