י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

חורף בריא - גם לעור הגוף והפנים

העור שלנו חשוף לפגעי מזג האוויר, גם בחורף • בשל הרוח ואמצעי החימום, נוטה העור להתייבש במהירות • איך מנקים ומזינים את עור הפנים והגוף בחורף? • עידית גור חושפת את סודות איפור החורף

אילוסטרציה. צילום: ארכיון
אילוסטרציה. צילום: ארכיון



בחורף, הקור והרוח גורמים לתחושת יובש בעור. כך גם השימוש בכל אמצעי החימום למיניהם כמו: תנורי גז, מפזרי חום ומזגנים אשר מייבשים את העור בעקבות ירידת הלחות בחדר בו הם מצויים.

על מנת להגן על העור רצוי עוד בשלב עונת המעבר לנקותו ולהזינו בתכשירים המתאימים.

לעידית גור, מייסדת והבעלים של רשת "איב סנטר", יש צרור עצות טובות עבורך, רגע לפני שהחורף 'מייבש' אותך ואת עורך.

"בעונת החורף נשתמש בפילינגים הבנויים מגרגרים זעירים שאינם שורטים את העור. ניתן למרוח, לשפשף ולהסיר במקלחת. בעזרת השפשוף מוסר החומר האוסף בתוכו תאים מתים, שאריות לכלוך וכדומה. בכך עור הגוף יהיה חלק יותר ומוכן לקליטת חומרים מעל. לאחר ייבוש העור נוכל למרוח קרם גוף אשר יספק גמישות, רכות ותחושה של עור מטופח, מוכן ומוגן לקראת חילוף עונות השנה אשר מביאות השפעות כאלה או אחרות".

• מהם שלבי הכנת עור הפנים לפני איפור בחורף?

"על עור הפנים להיות גמיש, מאוזן, בעל מרקם חלק ואחיד ונראה כצעיר יחסית לגילו הכרונולוגי. מאחר ופגעי מזג האוויר עלולים לפגוע בחוסנו של העור ובמרקמו, יש להתחיל לטפל בו כבר בסוף הקיץ כתהליך מניעתי וכהכנה של עור הפנים לעונת המעבר והחורף.

"כל זאת נוכל להשיג אם נעבור טיפולים יותר עמוקים במכון הקוסמטי. אך חובתנו לשמור לאחר טיפולים אלה על המשך טיפול ביתי יומיומי. אלו שלבי ההכנה המומלצים:

1) ניקוי הפנים - ננקה את העור בוקר וערב בעזרת חומרים ממיסי איפור, לכלוך וכדומה. נשתמש בקצף ניקוי, חלב פנים או כל סבון בהתאם לסוג העור.

2) פילינג - נעבור לפילינג אשר יעזור להחליק היטב את העור ולהכין אותו בהמשך הן לקליטת חומרים והן כבסיס להכנת איפור לאורך זמן. נעזר בפילינגים המכילים גרגרים זעירים שאינם שורטים את העור ובפילינגים גומאז' שהם קרם הנמרח בשכבה דקה מאוד ומתייבש על עור הפנים, ובעזרת תנועות עיסוי עגולות (לא באזור העיניים והשפתיים), נשפשף בעדינות רבה את עור הפנים על מנת להסיר את התאים המתים, שאריות של הפרשות, לכלוך וכדומה.

3) קרם לחות - בסיום פעולה זו נניח על פני העור קרם לחות מותאם לעונת החורף שיכיל הגנה על העור, פאזה שמנה יותר, ויחד עם זאת גם כמות מים, זאת בניגוד לקיץ. ניתן להשתמש בהתאם לצורך בסרום או חומרים מרוכזים ללילה בין פעם ליותר בשבוע. כמו כן ניתן לשמר את העור על ידי מריחת מסיכה פעם בשבוע.

ברגע שהעור נקי, בעל מרקם אחיד ומעליו לחות הכנו את העור כבסיס לאיפור.

• איך מתאפרים נכון בחורף?

1) מייק אפ:

בחודשי החורף המאפיינים את עור הפנים ביובש, קילוף, נשתמש מלבד בלחות במייק אפים מיוחדים לחורף המכילים מרכיבי לחות עשירים או מרכיבים מיקרוסקופיים מחזירי אור. כך גם עור יבש ומתוח יכול להראות כמו מיליון דולר.

2) קונסילר:

נשתמש בקונסילרים הבנויים לאטימת נגעים או צבעוניות יתר בפנים. מומלץ להשתמש בקונסילרים סמיכים ואווריריים.

3) פודרה:

ניתן להניח רק בהתאם לצורך, באופן כזה שלא יעמיס וידגיש קמטים. חלק מהמייק אפים מכילים את מרכיבי הפודרה בתוכם.

4) צלליות:

החורף הינו הזמן האידיאלי לשימוש בצלליות במרקם קרמי. הן בעלות מראה עשיר, עמידות גבוהה, עשירות בלחות ולא מייבשות את העור. הגוונים המתאימים לתקופה הינם: האפורים, האדמדמים, החומים, הירוקים. ליום יום נשתמש בצבעי מאט.

5) מסקרות:

המסקרות החורפיות מצטיינות בסיבים מיקרוסקופיים אשר נדבקים לריס בזמן המריחה ויוצרים הדגשה ומראה של ריס מאורך, מלא וצפוף אשר מחמיא לבהירות עור ולבעלות ריסים קצרים. עיקר הגוונים בחורף הם שחור וחום, ואחריהם כחול כהה.

6) אייליינר:

קו האייליינר יתן ביטוי להדגשת קשת העין, דבר המבליט את צבעה האמיתי של קרנית העיניים, בנוסף לצלליות. קיימים מספר סוגי אייליינרים בשוק: אייליינר בצורת נוזל ומכחול, אבקה ומכחול, עפרון, והדבר שנבחר לנוח מכולם על ידי רוב הנשים הוא אייליינר בצורת טוש הקיים בשוק – אינו מוסר בקלות, נוח מאוד למריחה, אינו נשפך או מתפזר ולא זקוק לחידוד.

7) שפתיים:

שפתונים – שפתון מורכב מפיגמנט המדגיש את השפה, בעל מרקם שומני, קל למריחה, מעט דביק, לחותי, עמיד ומקנה לשפתיים מראה בשרני. מגוון הצבעיים החורפיים מתחיל מגוון הניוד לאורך כל קשת החומים הטבעיים. כמו כן, משפחת האדומים הדובדבניים.

ליפ גלוס – מקנה מראה רטוב ומבריק, פחות עמיד. הליפ גלוס חדר חזק בשימוש בקרב הנשים הישראליות, עוזר בטיפול ושיקום שפתיים יבשות ומעניק מראה מחמיא לכל אחת. צבעי החורף: החל מגוון שקוף וטבעי המתאים לכל סוגי הליפסטיקים ועד לתתי גוונים בהירים של חומים, ורודים ואדומים.

תוחם שפתיים – מדגיש את מסגרת השפה. ניתן באמצעות מריחתו לתקן שפתיים לא זהות בצורתן או לתקן עיוותים. ניתן בעזרת ספוגית או בעזרת אצבע לטשטש מתוך הקו התוחם כלפי פנים השפה כדי לטשטש גבולות, ומעל ניתן למרוח שפתון או לחילופין ליפ גלוס.



"איב סנטר" - רשת בתי הספר למקצועות הקוסמטיקה הממוקמים ברעננה ורחובות, היחידה המעניקה תואר בינלאומי בתחום הקוסמטיקה תחת התקן העולמי המחמיר ביותר של סידסקו ((CIDESCO להכשרת קוסמטיקאיות מקצועיות. לצד לימודי הקוסמטיקה, נפתחה ב"איב סנטר" מגמה מקצועית - אומנותית תחת המותג "איב מייק אפ" הכוללת מסלול איפור מקצועי.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד