כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

מדריך הטלפונים הניידים של TheMarker IT

צריכים או רוצים מכשיר סלולרי חדש? TheMarker IT מציג מדריך מתחדש לטלפונים הסלולרים הטובים בשוק • תחנת חובה בדרך לרכישת סלולרי חדש

אייפון. צילום: אבי דאהן
אייפון. צילום: אבי דאהן



סמארטפונים: מהיקר לזול, מהמסך הגדול לקטן

מכשיר: Samsung Galaxy S II

תכונות: מכשיר פרימיום, או סופר-פון אם תרצו. היקר כעת בשוק מבין האנדרואידים. המכשיר מצויד במסך 4.3 אינץ' מה שהופך אותו למעט גדול, אך הוא מפצה על כך במשקל נמוך (116 גרם) וגזרה דקה. המכשיר מצטיין גם בתצוגה נהדרת, ומהירות יוצאת מן הכלל. מתאים למשוגעים לדבר שאינם נרתעים מהגודל.

מחיר בשוק החופשי*: החל מ-2,343 שקל, במקום מחיר של 2,886 שקל בסוף יולי 2011.

החזר חודשי בחברות הסלולר**: 84 שקל לחודש, ללא שינוי מסוף חודש יולי.

מכשיר: Sony-Ericsson Arc S

תכונות: מכשיר פשוט נהדר. הוא דק במיוחד, עם מסך של 4.2 אינץ' וקימור גב אסטטי. סוני-אריקסון לא מכבידה יותר מידי על מערכת ההפעלה עם "שטויות" ולכן המכשיר מהיר וכיף לשימוש. מהווה אלטרנטיבה נהדרת למי שמאס בהגמוניה של האייפון והגלקסי בשוק המקומי.

מחיר בשוק החופשי: החל מ-2,200 שקל.

החזר חודשי בחברות הסלולר: 84 שקל.

מכשיר: HTC Desire S

תכונות: מכשיר הדייזר הראשון נחשב לאחד המבוקשים בשוק הישראלי. דגם ה- S הוא היורש שלו, שעבר מתיחת פנים. HTC מייצרת מכשירי אנדרואיד נהדרים, ולדגם הזה גודל מסך מאיים פחות מהקודמים ברשימה: 3.7 אינץ' ומצלמה של 5 מגה-פיקסל. אולי המכשיר המומלץ בשוק במונחי Best Value For Money.

מחיר בשוק החופשי: החל מ-1,729 שקל במקום 1,840 שקל בסוף יולי.

החזר חודשי בחברות הסלולר: 56 שקל לחודש.

מכשיר: Samsung Galaxy ACE

תכונות: מכשיר אנדרואיד שמבחינה חיצונית הוא חיקוי מדויק (ומוצלח) של האייפון. עם מסך של 3.5 אינץ', מצלמה של 5 מגה-פיקסל וזמן סוללה מפתיע לטובה. זול מאד ומומלץ.

מחיר בשוק החופשי: החל מ- 1,074 שקל, במקום 1,228 שקל בסוף יולי.

החזר חודשי בחברות הסלולר: 42 שקל לחודש.

מכשיר: Motorola DEFY

תכונות: סמארטפון קשוח. ה- DEFY הוא לא רק מכשיר אנדרואידי טוב, עם מסך 3.7 אינץ', הוא גם הטלפון העמיד ביותר בשוק. הוא עמיד למים (עד עומק מטר), עמיד בפני שריטות וגם כמעט לא שביר. מתאים לצעירים, חיילים קרביים, ילדים או סתם חסרי אחריות. מצלמה: 5 מ"פ.

מחיר בשוק החופשי: החל מ-1,254 שקל במקום 1,439 שקל בסוף יולי.

החזר חודשי בחברות הסלולר: 42 שקל לחודש.

מכשיר מקלדת מלאה (למי שמעדיף QWERT על פני טאץ')

מכשיר: נוקיה 72E

תכונות: סדרה שהייתה להיט בישראל, עם מקלדת מלאה ועיצוב שחור - סוג של בלקברי לעניים. למכשיר מערכת הפעלה סימביאנית ומצלמה של 5. עם מספר אפליקציות הוא בקלות הופך לכלי עבודה מצוין.

מחיר בשוק החופשי: החל מהחל מ-1,137 שקל במקום 1,187 שקל בסוף יולי.

החזר חודשי בחברות הסלולר: 42 שקל לחודש.

מכשיר: Sony Ericsson Xperia Play

תכונות: מכשיר שהוא קונסולה משחקים, ולהפך. Sony מנצלת את החוזקות שלה מעולם הפלייסטיישן ומביאה אותו לעולם הסלולר עם סמארטפון אנדרואידי יוצא דופן. המוצר מאד מהנה, המשחקים ברמה גבוהה אבל המחיר הוא בעובי ומשקל. המסך הוא בגודל 4 אינץ' והמצלמה היא של 5 מגה-פיקסל.

מחיר בשוק החופשי: החל מ-1,713 שקל במקום 2,200 בסוף יולי.

החזר חודשי בחברות הסלולר: 56 שקל לחודש במקום 84 שקל לחודש בסוף יולי.

מכשיר ביניים: טלפון עם יכולות Email, פייסבוק וגלישה

מכשיר: נוקיה X3-02

תכונות: מכשיר נוקיה דק מאד ונעים ביד ובכיס. המכשיר משתייך לסדרת Touch-and-Type, ולכן כולל מקלדת נומרית רגילה וגם יכולות טאץ' במסך. למכשיר מצלמה של 5 מגה-פיקסל ועם מערכת הפעלה סימביאן הוא בהחלט מתאים לשימושי גלישה בסיסיים.

מחיר בשוק החופשי: החל מ-599 שקל, במקום 610 שקל בסוף יולי.

החזר חודשי בחברות הסלולר: 28 שקל לחודש.

מכשיר: Sony-Ericsson Cedar j108

תכונות: הזול והפשוט מבין מכשירי הדור ה- 3 (שעובד גם ברשת פלאפון!). מאפשר גישה לשירותים כמו Facebook וטוויטר במחיר שווה לכל כיס. מצלמה: 2 מגה-פיקסל.

מחיר בשוק החופשי: החל מ-358 שקל

החזר חודשי בחברות הסלולר: 14 שקל בחודש.

מכשיר פשוט (לאנשים שמחפשים Send ו-End)

מכשיר: נוקיה 1280

תכונות: מכשיר קטן מאד וזול לאנשים שרק מדברים בטלפון, וגם זה רק כשבאמת צריך. מתאים גם למי שמחפש לקחת מכשיר פשוט לחו"ל ולהכניס SIM מקומי. מגיע עם פנס LED לסמטאות אפלות, רדיו FM וספיקר מובנה. דור 2 - לא יעבוד ברשת פלאפון.

מחיר בשוק החופשי: החל מ- 134 שקל.

החזר חודשי בחברות הסלולר: 14 שקל לחודש.

טיפים והערות לרכישה:

מרבית המכשירים ברשימה מגיעים עם מערכת הפעלה אנדרואיד. זוהי מערכת הפעלה למכשירים חכמים מבית גוגל שזמינה במגוון גדול של דגמי מכשירים, מיצרנים שונים, בגדלים שונים ובמגוון מחירים. HTC, מוטורולה, סמסונג, LG, סוני-אריקסון, מייצרות כולן מכשירי אנדרואיד, כך שכל משתמש ימצא את המוצר האהוב עליו ברף המחיר שמתאים לו, ולכן היא מובילה את הרשימה.

מומלץ בכל מקרה לרכוש את מכשיר הסלולר לא דרך חברות הסלולר אלא בשוק החופשי בו המגוון יותר גדול. רכישה "בחוץ" לא רק מקילה מעבר בין החברות אלא גם חסכונית: המחיר בחנויות הפרטיות יכול להגיע ל- 50% ממחיר המכשיר בחברות הסלולר ורפורמה חדשה מחייבת את חברות הסלולר לזכות אתכם על המכשיר גם אם רכשתם אותו מחנות פרטית. פרטים אודות רפורמת ניתוק זיקה ניתן למצוא כאן. על הסיבות מדוע לקנות מכשיר בשוק הפרטי ניתן לקרוא כאן.

לכל חברה מדרגות זיכוי משלה, שאפשר למצוא כאן: סלקום, פלאפון ופרטנר. על מנת לקבל את הזיכוי יש להציג בפני החברה את המכשיר וחשבונית רכישה. הזיכוי מחברת הסלולר יכול לכסות את עלות המכשיר ואף יותר.

לעיתים, זול יותר לרכוש את המכשיר בחו"ל, ותקנות ההחזר חלות עליו בכל מקרה. את השוואת המחירים כדאי לעשות ברשת באתרים כמו זאפ ו- KAMA, אבל כדאי גם להגיע לחנות, להחזיק את המכשיר ביד ובכיס, ולראות שהוא "יושב" עליכם טוב. מומלץ גם לקרוא סקירות מכשירים אבל לא יותר מידי, מגוון האתרים והדעות עשוי לבלבל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד