כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

עליה של 30% בהרוגי תאונות דרכים בקרב צעירים רוכבי אופנועים

על פי נתוני אור ירוק והלמ"ס, בשנת 2010 נהרגו תשעה צעירים ברכיבה על אופנועים וקטנועים. מנכ"ל אור ירוק: "יש להעלות את גיל קבלת הרישיון מ-16 ל-17 ולשנות את אופן ההכשרה והתיאוריה". וידאו לצפיה

עליה של 30% בהרוגי תאונות דרכים בקרב צעירים רוכבי אופנועים
דוברות זק"א



בשנת 2011 (ינואר-אוקטובר) נהרגו 12 צעירים בגילאי 15-24 בתאונות דרכים ברכיבה על אופנועים וקטנועים. בתקופה המקבילה (ינואר-אוקטובר), בשנת 2010, נהרגו תשעה צעירים ברכיבה על אופנועים וקטנועים. מדובר בעלייה של כ 30%, כך נמסר מעמותת "אור ירוק" המבוססים על נתוני הלמ"ס. שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "רוכבי כלי הרכב הדו גלגלי מוגדרים כאוכלוסיה בסיכון גבוהה ובמיוחד הצעירים שרוכבים עליהם. לכן יש להעלות את גיל קבלת הרישיון מ-16 ל-17 ולשנות את אופן ההכשרה והתיאוריה".

הסיבה להיפגעות צעירים הרוכבים על אופנועים/קטנועים קשורה בהעדר בשלות כמו גם בחוסר הניסיון שלהם. בשונה ממכונית אין לצעירים המקבלים רישיון את החובה לנסוע תקופה מסוימת עם מלווה, שידריך ויגשר על חוסר הניסיון. בשונה מנהג כלי רכב רגיל, רוכב כלי רכב דו גלגלי ממונע איננו מוגן בשלדת פלדה ופח, ואין לו אמצעי מיגון כמו כריות אוויר או חגורות בטיחות. רוכבי אופנוע/קטנוע בכלל וצעירים בפרט, חייבים לנקוט בזהירות רבה יותר בעת רכיבה על כלי רכב דו גלגלי ממונע. יש לחבוש קסדה המתאימה למידת הראש, יש ללבוש מעיל מתאים, מכנס ארוך ונעליים סגורות.

חמשת הערים עם מספר הנפגעים הגבוה בקרב צעירים (15-24) רוכבי כלי רכב דו גלגלי. בשנת 2011 (ינואר-אוקטובר) נפגעו בתל אביב 141 צעירים רוכבי אופנוע/קטנוע, בירושלים נפגעו 72 צעירים רוכבי אופנוע/קטנוע, בפתח תקווה נפגעו 41 צעירים רוכבי אופנוע/קטנוע, בחולון נפגעו 30 צעירים רוכבי אופנוע/קטנוע, בנתניה ובבת ים נפגעו 22 צעירים רוכבי אופנוע/קטנוע.

מעמותת אור ירוק נמסר: "על כל רוכב ורוכב מוטלת האחריות האישית לביטחונו, אך על מדינת ישראל מוטלת האחריות לספק לרוכבים את הכלים לנהיגה בטוחה. על המדינה לתגבר את ההסברה לרוכבים ואת המודעות ללבישת בגדים בהירים בלילה והדלקת אורות גם ביום. כמו כן, לשפר את תשתיות הכבישים, כדי שיתאימו גם לרוכבי כלי הרכב הדו גלגלי ויאפשרו אחיזה טובה בעיקר בעקומות. בנוסף יש לשפר את אופן ומשך הכשרת רוכבי הדו גלגלי הממונע בישראל, כדי שתהיה מקיפה ונרחבת, ולהעלות את גיל קבלת הרישיון מ-16 ל-17.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד