ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

פרשת השחיתות במירון: מעצר המעורבים הוארך

בית המשפט האריך בשלושה עד חמשה ימים את מעצרם של המעורבים בפרשת החשד לשחיתות במירון, בהם יו"ר ועד הישוב מרדכי הלפרין ואחרים. המשטרה ביקשה הארכת מעצר של עשרה ימים להלפרין, בחשד למסוכנות, שיבוש והימלטות מאימת הדין

מרדכי הלפרין. צילום: אלימלך גרסטל
מרדכי הלפרין. צילום: אלימלך גרסטל צילום: מיילך גרסטל



החשד לשחיתות במירון: בית משפט השלום האריך בפעם השנייה את מעצרם של חלק מהחשודים בעבירות של טוהר המידות, בהיקף של עשרות מיליוני שקלים, עם עשרות מעורבים.

המשטרה ביקשה להאריך בעשרה ימים את מעצרו של יו"ר ועד הישוב מירון, מרדכי הלפרין, מחשש למסוכנות, שיבוש והימלטות מאימת הדין. "לחשוד קשרים עסקיים ואחרים מחוץ לגבולות הארץ ויש פעולות שניתן לבצע כשהוא במעצר", אמר החוקר בדיון בתחילת השבוע, בו ציין גם כי הלפרין חשוד כי ניהל שלא כדין כעשר מכירות קרקע במירון.

עו"ד טליה גרידיש, שמייצגת את הלפרין, ביקשה לקצר את ימי המעצר. על פי המידע שהגיע ל'בחדרי', השופט האריך את מעצרו בחמישה ימים עד ליום שלישי. הלפרין מכחיש בתוקף את החשדות המיוחסים לו, והפנה את חוקרי המשטרה לערוך בדיקה רצינית. לדבריו כל התצהירים אותנטיים ונכונים. בדיון הקודם אמר הלפרין לשופט: "מדובר בנקמה פוליטית של אנשים שמנסים להעליל עלילות".

יתר החשודים, בנו החשוד במעורבות במספר עסקאות, עורך דין החשוד בין היתר גם בהעלמת רכוש, תושב בני ברק החשוד ברכישת קרקע במחיר מופחת משמעותית וכן קבלן תושב ירושלים - מעצרם הוארך בשלושה עד חמישה ימים. חשודה שישית, מזכירתו של הלפרין, שוחררה מוקדם יותר היום בתנאים מגבילים.

עו"ד שמעון קוקוש, פרקליטו של הקבלן מירושלים, אומר ל'בחדרי חרדים' כי "המשטרה מנהלת מסע צייד ודייג, נעצרו 23 אנשים, 19 כבר שוחררו. אני מאמין בלב שלם שמרשי חף מפשע, לא ביצע שום עבירה, אדם שמקובל מאוד בחברה, איש משפחה".

קוקוש מוסיף עוד, "התחושה היא, שהמשטרה אספה אנשים שהיו מעורבים בשנים האחרונות ברכישת נכסים וקרקעות במירון, ללא קשר לאופן ביצוע העסקאות. הוא מכחיש את החשדות ואנו מקווים כי ביום שני ישוחרר" אמר.



ביום ראשון השבוע, לאחר חקירה סמויה וממושכת, פשטו כ-120 שוטרים לפנות בוקר בכוחות מתוגברים ועצרו 23 חשודים תושבי מירון, ירושלים ובני ברק, בחשד לכך שבכיר במירון קיבל טובות הנאה בתמורה לקידום אינטרסים ועוד. זאת בחשד לעבירות של שוחד, גניבה בידי עובד ציבור, סחיטה באיומים, הפרת אמונים, עבירות לפי חוק איסור הלבנת הון, עבירות תכנון ובניה ועבירות על פקודות מס הכנסה בין העצורים גם בכיר באגודה חקלאית.

על פי החשד, הבכיר קיבל לכאורה טובות הנאה שוות כסף בתמורה לקידום תועלתם של אחרים וזאת בניגוד לחוק, קבלת כספים במרמה, מעילה בכספי האגודה ובנוסף אנשים שלא נענו לדרישותיו סבלו מניתוקי מים. בעבר, כך דווח ב'בחדרי חרדים', נעצר בערב ל"ג בעומר לאחר שניתק מים - ושוחרר.
פרשת השחיתות במירון מרדכי הלפרין מכירת קרקעות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד