י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

לילה אצל יהושע בן נון: מאות בכפר בשומרון

אמש התקיימה הגיעו מאות מתפללים לקבר יהושוע בן נון בכפר כיפל חראת׳ בשומרון. כוחות צה״ל, מג״ב, משטרת ישראל והמנהל האזרחי אבטחו את המקום

צילום דו"צ
צילום דו"צ



לילה אצל יהושע בן נון: אמש (חמישי), התקיימה כניסת מתפללים לקבר יהושוע בן נון בכפר כיפל חראת׳ שבמרחב החטיבה המרחבית "אפרים" בשומרון.

כוחות צה״ל, מג״ב, משטרת ישראל והמנהל האזרחי אבטחו את כניסתם של כ-800 מתפללים. התפילות התקיימו כסדרן ללא כל הפרעות מיוחדות.

בין הנכנסים היו גם יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון, סגנו דוידי בן ציון, מפקדים וחיילים, וכן מטיילים מניו יורק ואף באופן יוצא דופן, תלמידי כתה ב מתלמוד תורה, שציינו את סיום לימוד ספר יהושע במקום.

"אנחנו עומדים כאן ליד הקבר של הרמטכל היהודי הראשון, יהשע בן נון, המתנחל הראשון, כובש הארץ, אחד מגדולי המנהיגים של העם היהודי" אמר במקום יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון "מתוך השורשים הכי עמוקים והכי עתיקים, אנחנו בונים את העתיד שלנו כאן בשומרון. זה המקום הנכון, לזכור, את זכותנו על הארץ, ואת אומץ המנהיגים הראשונים שלנו שלא חששו להוביל את עם ישראל לארץ ישראל ולהתיישב בכל חלקיה".

מיקום קבורתו של יהשע בן נון בכפר תמנת חרס מוזכר בתחילת ספר שופטים (פרק ב'), ששמה כיום כיפאל חראת'.

מסורות עתיקות יומין הנזכרות בספרות הנוסעים הקדומה מאשרות את מיקומו של הקבר בכפר שבשומרון. במקום גם התגלו מימצאים ארכיאולגיים מימי בית ראשון. לפי גרסה בודדת מימי הביניים, מזוהה קברו בגליל.
שומרון יהושע בן נון קבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד