ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

הח"כים תוקפים: "ביבי שוכח שהוא ראש הממשלה של העם היהודי"

בעקבות הפרסום ב'בחדרי' על אודות הסערה, שגרם סרטון עידוד נישואין אזרחיים שפרסם משרד החוץ, הסערה נמשכת המשרד: "אין בסרטון כל אמירה בעלת אופי פוליטי או דתי" ח"כ ל'בחדרי': נתניהו מתחנף לזרמים שמנסים לקעקע את היהדות

אילוסטרציה. צילום: pixabay
אילוסטרציה. צילום: pixabay צילום: pixabay



לאחר ש'בחדרי חרדים' פרסם על אודות הסרטון המביש שפרסם משרד החוץ כחלק מקמפיין עידוד הנישואין בישראל, בו מוצגות אפשרויות להינשא גם שלא על פי דת משה וישראל, הרוחות סוערות.

דובר משרד החוץ עמנואל נחשון מסר בתגובה ל'בחדרי חרדים', כי "בדומה לסרטונים אחרים של משרד החוץ, הסרט נועד להפצה ברחבי העולם ומציג , באמצעות אופנים שונים לחגוג נישואין, היבט נוסף של החברה הישראלית על כל גווניה ואין בו כל אמירה בעלת אופי פוליטי או דתי".

בכנסת לא מקבלים את התירוצים ואף מתקוממים על התגובה. חברי כנסת שהנושא קרוב לליבם, שיגרו ל'בחדרי חרדים' תגובות נזעמות.

חבר הכנסת ינון אזולאי מש"ס הגיב בזעם ותקף את נתניהו, "ראש הממשלה מרבה לדבר על הצביעות של השמאל. מתברר שהיכן שיש חנופה לזרמים שמנסים לקעקע את היהדות - ביבי שוכח שהוא ראש הממשלה של העם היהודי".

אזולאי הוסיף וקרא לראש הממשלה המשמש גם כשר החוץ, "די לצביעות ולחנופה, די להכיר בזרמים שיש בהם ספק יהודים וכל מטרתם לקעקע את חומות היהדות".

ח"כ מיכאל מלכיאלי גם הוא מש"ס, הגיב אף הוא לפרסום ומסר ל'בחדרי חרדים', "משרד החוץ אמור להיות סמל ודוגמא של המדינה היהודית כלפי העולם. סרטון שכזה מהווה פגיעה חמורה וקשה בתדמית המדינה היהודית".

מלכיאלי קרא אף הוא להנהלת המשרד, "לתפוס שליטה על עניין הסברה שאמורה להיות על פי הלכה ולהימנע מהצגת סרטון שכזה".

גם הרב ישראל מאיר ראני יו"ר ארגון 'בנועם דניאלי' שיגר את תגובתו ל'בחדרי חרדים', "כארגון העוסק בהנגשה נעימה של רישום הנישואין כהלכה לציבור הישראלי, אנחנו רואים בחומרה רבה את הסרטון הפוגעני שהפיץ משרד החוץ הישראלי, שרוכב על גלי טרנדים תקשורתיים אך אינו משקף את רצון העם שחפץ שנישואיו יהיו מוכרים על פי המסורת היהודית".

הרב ראני ציין, כי "בכל מדינה מערבית מסודרת, מערך הנישואין מתנהל על ידי רשות ממלכתית. באף מדינה מתוקנת לא יעלה על דעתו של איש שעניין הנישואין והבאת ילדים לעולם יהיה בהיחבא וללא רישום תקין ומסודר. עידוד נישואין ללא רישום ברשות ממלכתית במדינת ישראל עלול להביא למציאות בלתי מתקבלת על הדעת של אנרכיה מוחלטת, ונקווה שמשרד החוץ יתעשת ויבהיר כי הפרסום לא משקף את מדיניות המשרד".

כזכור, ביום שישי דווח ב'בחדרי חרדים' כי משרד החוץ הפיץ ברשתות החברתיות, סרטון המעודד עלייה לארץ הקודש ועל הדרך גם כלל מסרים, לפיהם ניתן להינשא בין היתר שלא על פי ההלכה. בכותרת הסרטון נכתב: "יום הנישואין הוא יום בלתי נשכח בכל החיים, אז מה הדרך הטובה ביותר עבורכם להינשא?".

"בישראל יש מכלול אפשרויות להינשא", נכתב בנוסף בעמוד הרשמי של משרד החוץ, בו פורסם הסרטון הבעייתי. 

בסרטון נראים זוגות שנישאו באחרונה בישראל, במגוון דרכים. הזוג הראשון מספר על החתונה היהודית ועל טקס "החופה", ולטענתם, "בישראל יש את הדרך היהודית להתחתן, ומצאנו את שנינו שמחים, בדרך כלל חתונה יהודית מתחילה עם האורחים שמגיעים ואח"כ יש את עיקר הטקס 'החופה', רוב הזמן לוקח שעתיים עד שהחופה מתחילה. אנחנו החלטנו לשנות מעט את הדברים, קודם האורחים אכלו ורקדו ובסוף עשינו את החופה".

אולם כאן הגיע הקטע הבעייתי ביותר, כשזוג נוסף מספר על חתונה אזרחית שקיים רח"ל בישראל: "היה לנו מאוד חשוב שהטקס יהיה פרסונלי, התחתנו ביום שישי בשעות הצהריים, בין השדות ובטבע, לא היה לנו טקס יהודי, חבר שלנו חיתן אותנו ויחד כתבנו את כללי הטקס". הבעל מספר, "הרגשנו מאוד מחוברים לטקס, הרגשנו שהבאנו את הכיוון שלנו לטקס החופה".
משרד החוץ ינון אזולאי מיכאל מלכיאלי נישואין אזרחיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד